روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

دور جدید همکاری دانمارک و کویت برای کاهش انتشارات CO2

کشتیرانی مرسک دانمارک و شرکت پتروشیمی کویت Equate توافق نامه همکاری برای کاهش انتشارات CO2 در بخش حمل و نقل اقیانوسی را امضا کردند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۳۴۷
دور جدید همکاری دانمارک و کویت برای کاهش انتشارات CO2به گزارش گروه بین المل مانا، کشتیرانی مرسک دانمارک - بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا- با شرکت پتروشیمی کویت Equate توافق نامه همکاری را به امضا رساند که به موجب آن، انتشارات CO2 تا 15 درصد در فواصل سالهای 2017- 2020 در بخش حمل و نقل اقیانوسی کاهش خواهد یافت.
این گزارش ادامه داد: در طول سال های 2013 -2016 ،همکاری بین مرسک دانمارک و Equate کویت، کاهش بیش از 35 درصدی انتشارات CO2 را به همراه داشت. 
مدیر منطقه ای کشتیرانی مرسک ضمن ابراز خرسندی از طرح های Equate برای کاهش انتشارات CO2 در زنجیره عرضه، گفت: برای اجرای طرح های در نظر گرفته شده، تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد.
معاون خدمات فنی شرکت Equate کویت نیز در این باره گفت: قرارداد مذکور گامی در راستای اجرای دیدگاه مشترک ما با عرضه کنندگان برای کاهش انتشارات CO2 و همکاری با آنها برای نیل به هدف مشترک از طریق بکارگیری بهترین روش ها، به شمار می آید.
لازم به ذکر است: دغدغه کاهش انتشارات CO2، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی صنعت کشتیرانی محسوب می شود.
ناگفته نماند، تصمیم سازمان بین المللی دریانوردی در ماه اکتبر سال گذشته، مبنی بر اجباری شدن قانون استفاده از سولفور کمتر از نیم درصد از سال 2020، شوکی را در میان بسیاری از حرفه گران صنعت کشتیرانی به وجود آورد، چنانکه سازمان مذکور قبلا اعلام کرده بود قانون استفاده از سولفور کمتر از نیم درصد از سال 2025 باید به اجرا درآید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار