هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
Fairplay در تحلیلی نوشت:

کاهش ضرر مالی کشتیرانی مرسک به دنبال ورشکستگی هانجین

به دنبال ورشکستی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، کشتیرانی مرسک- بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا- شرایط بهتری را در سه ماه آخر سال 2016 تجربه کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۱۶۰
کاهش ضرر مالی کشتیرانی مرسک به دنبال ورشکستگی هانجینبه گزارش گروه بین الملل مانا، سایت خبری تحلیلی Fairplay نوشت: رشد حجم جابجایی کانتینری و کاهش ضرر مالی کشتیرانی مرسک دانمارک در سه ماه چهارم سال 2016، حاکی از آن است که بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا به عنوان ذینفع اصلی ورشکستگی کشتیرانی هانجین، توانست بهبود شرایط را در پایان سال گذشته، تجربه کند.
این گزارش با اشاره به اینکه کشتیرانی مرسک در سه ماه نخست سال 2016 شاهد کاهش 95 درصدی سود نسبت به مدت مشابه سال 2015 بود، نوشت: در سه ماه دوم و سوم سال 2016، به ترتیب ضرر مالی 151 میلیون و 116 میلیون از سوی کشتیرانی مرسک به ثبت رسید.
اما سقوط کشتیرانی هانجین، منافعی را برای کشتیرانی مرسک دانمارک به همراه داشت، به طوری که در سی و یکم آگوست سال گذشته، زمانی که هفتمین خط کشتیرانی کانتینری دنیا فروپاشیده شد، همگی به سمت خطوط کشتیرانی که از شرایط مالی امن تری برخوردار بودند، مانند کشتیرانی مرسک و OOCL هنک کنگ، پناه بردند.
ناگفته نماند، حجم جابجایی کشتیرانی OOCL درسه ماه چهارم سال 2016، با رسیدن به 439 هزار و 620 TEU ، رشد 30.6 درصدی را تجربه کرد.
Tan Hua Joo، تحلیل گر موسسه آلفالاینر نیز در این باره گفت: نسبت به بهبود عملکرد کشتیرانی مرسک در سه ماه چهارم سال 2016، خوش بین بودیم و این انتظار می رفت به دلیل حجم جابجایی بیشتر کالا و نرخ کرایه حمل بالاتر، افت چشم گیر ضرر مالی را در مدت مذکور، شاهد باشیم.
در پایان این گزارش آمده است: بزرگترین کشتیرانی دنیا در ماه سپتامبر سال گذشته، به دو بخش حمل و نقل و لجستیک تقسیم شد، اقدامی که انتظار می رود در سه سال آینده، پس انداز مالی 600 میلیون دلاری را  برای این شرکت به همراه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار