۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
با حضور جهانگیری

کشتی کاتاماران در خرمشهر به آب انداخته شد

با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک فروند کشتی کاتاماران عصر روز گذشته طی مراسمی در رودخانه کارون به آب انداخته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۱۴۹
کشتی کاتاماران در خرمشهر  به آب انداخته شد
به گزارش خبرنگار مانا این کشتی که در شرکت کشتی سازی اروندان توسط متخصصان و کارشناسان داخلی طراحی و ساخته شده است 70 تن وزن دارد و گنجایش 246 مسافر را دارد.
در مراسم به آب اندازی کشتی کاتاماران اعلام شد این کشتی با 46.9 متر طول 11.26 متر و ارتفاع 11.9 عرض در کلاس موسسه ایمنی و دریانوردی ایرانیان رده بندی شده است.
معاون اول رئیس جمهوری در این مراسم از تلاش های صورت گرفته برای ساخت انواع شناورها با دانش بومی در شرکت کشتی سازی اروندان تقدیر کرد. 
همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهوری عملیات اجرایی احداث فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با مشارکت دو شرکت ایرانی و چینی شروع شد.
برای اجرای فاز دوم پالایشگاه نفت بندر آبادان سه میلیارد دلار به صورت فاینانس سرمایه گذاری می شود.
به گزارش خبرنگار مانا معاون اول رئیس جمهوری ظهر دوشنبه برای کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه در شهرهای بندری آبادان ، ماهشهر، بندر امام وارد آبادان شد و در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی این شهر مورد استقبال استاندار و شماری از مقامات بلند پایه استان خوزستان قرار گرفت.
جهانگیری در سفری کوتاه به خرمشهر با حضور بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و قرائت فاتحه ، از مقام شهیدان تجلیل کرد.  
بنا به این گزارش بهره برداری از کارخانه تولید روغن خوراکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، بهره برداری از نیروگاه بندر ماهشهر و افتتاح دو فاز توسعه مجتمع های پتروشیمی کارون و تخت جمشید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهراز دیگر طرح های افتتاحی توسط معاون اول زییس جمهوری است. 
برچسب ها: آب اندازی شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار