۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
برای رفع مشکلات مالیاتی:

تشکل های حمل و نقلی هم صدا می شوند

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی از هم صدایی و همراهی تشکل های حمل و نقلی بر رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزود خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۱۵۹۱
تشکل های حمل و نقلی هم صدا می شوند
به گزارش خبرنگارمانا اولین نشست بررسی مالیات برارزش افزوده شرکتهای حمل و نقل بین المللی روز گذشته در محل کانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی برگزارشد
مسعود دانشمند با اشاره به هدف این نشست مبنی بر بررسی اهمیت قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: موضوع ارزش افزوده مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است که بخش عمده آن ناشی ازعدم توجه دقیق به حوزه فعالیت حمل و نقل بین المللی در زمان تدوین قانون بوده است.
وی افزود: برای حل این مشکل لازم است مسئولین انجمن های حمل و نقل بین المللی یکپارچه و یک صدا دورهم گرد آیند وبه بررسی و تحلیل مسائل مالیات بر ارزش افزوده بپردازند.
رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در چهار چوب عدالت مالیاتی فی نفسه برای کشور راهگشا است اظهار داشت: می بایست حوزه عملکرد واردات، صادرات و تزانزیت کشورمورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد و بعنوان راهکار به تدوین کنندگان قانون ارائه شود.
در ادامه این نشست دبیرکانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی با اشاره به ماده 12 مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اینکه حمل و نقل عمومی و مسافر درون شهری و برون شهر از مالیات برارزش افزوده معاف است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در گذشته با تفسیری که از این ماده شده است و با حذف (واو) ما بین حمل و نقل عمومی و مسافری اعلام شده است تنها حمل و نقل عمومی مسافر معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و دیگر حوزه های حمل و نقلی از این معافیت برخوردار نیستند.
غلامحسین امیری با اشاره به طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین با پیگیرهای انجام شده؛ برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی پذیرفته اند که مالیات بر ارزش افزوده مشمول حمل و نقل بین المللی اعم از ریلی، دریایی، هوای و جاده ای شود که بر این اساس طرحی در سال 1393به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
دبیرکانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی خاطر نشان کرد: در این نشست تصمیم برآن شده که برای رفع مشکلات و چالش های مبتلابه، کمیته هماهنگی امور مالیاتی شرکت های حمل و نقل با حضور نمایندگان انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، انجمن حمل و نقل بین المللی شهر تهران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی تشکیل و این جلسات هر دو هفته یکبار در محل کانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی برگزار شود و به پیگیری امور مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی اقدام کند.
وی همچنین در پایان این نشست تصریح کرد: اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده توسط کانون از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصریح در تصویب مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است در این نشست نمایندگان انجمن شرکتهای حمل و نقل ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، انجمن حمل و نقل بین المللی شهر تهران مسئولین دولتی ازجمله معاونت حقوقی و بازبینی گمرک ایران، کارشناس ارشد امورمالیاتی، صاحب نظران و مدیران بخش خصوصی حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار