روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

برنامۀ ساخت هاب سوخت رسانی LNG در آسیای شرقی اعلام شد

بندر یوکوهامای ژاپن تنها بندر واقع در مسیر آمریکای شمالی در آسیا، برنامۀ نهایی خود برای ساخت اولین و آخرین مرکز سوخت رسانی LNG در منطقه آسیای شرقی اعلام کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۲۰۶
برنامۀ ساخت هاب سوخت رسانی LNG در آسیای شرقی اعلام شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن (MLIT) به دنبال جریان سختگیرانۀ قوانین بین المللی IMO در خصوص انتشار گازهای سمی در صنعت کشتیرانی در کمیته ای که در ماه ژوئن سال 2016 میلادی و با حضور شرکت گاز توکیو، Nippon Yusen Kabushiki Kaisha، بندر بین المللی یوکوهاما و نمایندگی های رسمی کشور تشکیل شد به بررسی راه اندازی مرکز سوخت رسانی LNG در این بندر پرداخت.
بر اساس این گزارش، وزرات MLIT قصد دارد تا با راه اندازی مرکز سوخت رسانی در بندر یوکوهاما به نمونه ای بی بدل در آسیا تبدیل شود. بر همین اساس، نقشۀ ساخت مرکز سوخت رسانی در بندر یوکوهاما در سه فاز ترسیم شد.
اولین فاز با هدف مطالعۀ گسترده بر بهینه سازی عملیات سوخت رسانی از سوی شناورها و کامیون ها، مورد بررسی قرار می گیرد.
در فاز دوم این پروژه عملیات سوخت رسانی کشتی به کشتی از سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد و در فاز سوم این روش تا زمان رسیدن درخواست ها به گسترۀ مشخص تقویت می شود.
در ادامۀ این گزارش، MLIT گفت: با توجه به اینکه بندر یوکوهاما تنها بندر واقع در مسیر آمریکای شمالی در آسیا است، برای شناورهایی که از اقیانوس آرام عبور می کنند هاب سوخت رسانی به حساب می آید.
MLIT ادامه داد: به موجب لازم الجرایی شدن قوانین تصویب شده در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) از سال 2020 میلادی، انتظار می رود تعداد شناورها با سوخت LNG بیش از پیش در صنعت کشتیرانی و در آینده افزایش یابد.
آخرین گزارشات از تعداد این نوع شناورها حاکی از ثبت ساخت 200 فروند شناور در ماه آگوست 2016 میلادی بود و 70 فروند شناور دیگر که قرار است نوع سوخت مصرفی آنها از سوخت های سنگینی و دیزلی و به سوخت LNG بدل گردد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار