هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

طوفان در فیلیپین حادثه آفرید

طوفان Nina در فیلیپین موجب غرق شدن دو فروند شناور Ro-Ro و به گل نشستن یک فروند نفتکش در آبهای این کشور شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۱۷۳
طوفان در فیلیپین حادثه آفریدبه گزارش گروه بین الملل مانا، دو فروند شناور Ro-Ro موسوم به Starlite Atlantic و Shuttle Roro 5 در دام طوفان سهمگین Nina در خلیج Batangas فیلیپین افتاده و غرق شدند. افزون بر آن، یک فروند نفتکش موسوم به MT Obama نیز در منطقه به گل نشست.
بر اساس این گزارش، 15 نفر از خدمۀ شناور Starlite Atlantic نجات یافتند و هشت نفر آنان مفقود هستند. این درحالی است که شرکت مالک شناور مذکور-Startlite Ferries – مدعی شده است شناور هنگام غرق شدن از خدمه و بار تخلیه شده است. اما، گزارشات محلی حاکی از آن است که تعدادی مسافر مفقود شده و یک خانم جان خود را از دست داده است.
این گزارش ادامه داد: یک فروند شناور دیگر موسوم به Shuttle Roro 5 در کرانۀ Mabini خلیج Batangas فیلیپین و در اثر طوفان غرق شد و خوشبختانه تمام 25 نفر خدمه و مسافر آن سالم هستند.
این گزارش ضمن اشاره به نفتکش به گل نشسته افزود: نفتکش MT Obama نیز در اثر طوفان به گل نشست و نگرانی ها در خصوص نشت نفت از این شناور به دریا وجود دارد.
شایان ذکراست، گارد ساحلی فیلیپین و دیگر مقامات محلی تاکنون 47 نفر را نجات داده اند. همچنین، عملیات جستجو و نجات ادامه دارد ولی به دلیل شرایط بد جوی به کندی پیش می رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار