۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

افزایش 16 درصدی صید میگوی دریایی در خوزستان

صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 16 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۱۶۲
افزایش 16 درصدی صید میگوی دریایی در خوزستانمدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: صید میگوی دریایی با صید 825 تن انواع میگو در آبهای استان خوزستان در سال جاری به اتمام رسید.
مختار آخوندی ادامه داد: صید میگو در آبهای استان خوزستان طی دو فصل صورت می گیرد که یکی همزمان با صید میگو در آبهای بوشهر در فصل مرداد ماه و دیگری نیز با صید میگو در آبهای هرمزگان در پاییز است.
وی خاطرنشان ساخت: امسال صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان از23 مهر آغاز و تا 23 آذر ماه ادامه داشت.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه شده از میزان صید در مدت زمان مذکور، شاهد رشد 16 درصدی صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان طی سال جاری بودیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سه گونه میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان صید می شود، گفت: امسال از مجموع صید انجام شده، 87 درصد به گونه میگوی سفید، 18 درصد به گونه سرتیز و 3 درصد به گونه ببری اختصاص داشت.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: امسال در مجموع 773 فروند شناور به صید میگوی دریایی پرداختند.
به گفته وی، از این تعداد 526 فروند لنج و 247 فروند قایق های کوچک صیادی بودند که در مناطقی که از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی برای صید آزاد اعلام شده بود به صید پرداختند.
آخوندی بیان کرد: حجم قابل ملاحظه ای از میگوی دریایی صید شده در خوزستان به مصرف داخلی بومیان این منطقه می رسد و صادراتی از آن انجام نمی شود.
آخوندی با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی توسط لنج ها به روش ترال کف صورت می گیرد، اذعان داشت: صید هدف توسط لنج های مذکور عمدتا 20 تا 25 درصد است و مابقی آن صید ضمنی است که اکثراً ماهیان بسیار ریز و فاقد ارزش اقتصادی را شامل می شود.
وی خاطرنشان ساخت: در راستای کاهش ضید ضمنی، لنج های صید میگو به ابزار کاهنده صید تجهیز شده اند تا اقدامی مهم در راستای حفظ ذخایر صورت گیرد.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: معمولاً مدت زمان صید میگوی دریایی 45 روز به طول خواهد انجامید که مدت زمان دقیق صید از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور مشخص می شود.
به گفته وی، زمان بعدی صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان، مرداد ماه سال آینده همزمان با شروع فصل صید میگو در آبهای استان بوشهر خواهد بود که زمان دقیق آن بنا به بررسی وضعیت میزان ذخایر میگو در آن منطقه تعیین خواهد شد.
برچسب ها: صید میگو خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار