۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
با 254میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز شد

طرح توسعه پتروشیمی تخت جمشید بندر ماهشهر

طرح توسعه واحد PBR مجتمع پتروشیمی تخت جمشید درسایت شماره 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر با سرمایه گذاری 254میلیارد تومان بخش خصوصی آغاز شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۰۸۶۳
طرح توسعه پتروشیمی تخت جمشید بندر ماهشهر
به گزارش خبرنگار مانا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: با بهره برداری ازاین طرح با اشتغال زایی700نفر سالانه 35هزار تن محصول پتروشیمی که در صنایع لاستیک سازی کاربرد دارد تولید می شود.
سیدامید شهیدی نیا، تکمیل زنجیره ارزش و حذف خام فروشی را یکی از اهداف کشور و وزارت نفت عنوان کرد و گفت:امروز صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر که 44 درصد آن سهم کل کشور است به عنوان صنعت ارزش آفرین کشور و به عنوان تنها راهکار جلوگیری از خام فروشی نفت و تولید ارزش افزوده از این ماده مهم است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در ادامه با بیان اینکه ایجاد صنایع پائین دستی پتروشیمی در ماهشهر می تواند مشکل بیکاری را در این منطقه ساحلی برطرف کند هم اکنون کار مطالعات 22طرح توسعه ای پتروشیمی بندر ماهشهر شروع شده است.
شهیدی نیا مجموع تولیدات پتروشیمی بندر ماهشهر را 26میلیون تن در سال بیان کرد و افزود: همه طرح های توسعه ای پتروشیمی بندر ماهشهر با الزامات زیست محیطی قابلیت اجرایی خواهد داشت.
ارزش سالانه صادرات محصولات پتروشیمی بندر ماهشهر حدود هفت میلیارد دلار است.
برچسب ها: ماهشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار