۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

رشد ۲۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۸۲۰
رشد ۲۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر
به گزارش مانا، عادل دریس افزود: طی این مدت ۴۷ هزار و ۱۷۵ TEUعملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۶۷۳ هزار و ۸۲۴ تن کالا در بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲۵۳ هزار و ۱۴۲ تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد ۳۰ هزار و ۶۴۹ مسافر به مقصد کویت و بصره از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خبر داد.
دریس به واردات ۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه خودرو طی این مدت زمان به بندرخرمشهر اشاره کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲درصدی را نشان می دهد.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون تردد بیش از ۴۴ هزار و ۶۱۴دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۲ هزار و ۴۸۸فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.
احداث ترمینال کانتینری با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به احداث ترمینال کانتینر به عنوان مهم ترین پروژه سرمایه گذاری بندرخرمشهر طی سال جاری گفت: این ترمینال با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال و در طول ۲۵ ماه توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.
دریس مدت بهره برداری از این ترمینال کانتینری را ۱۵سال اعلام کرد و یادآور شد: ترمینال مذکور در زمینی به مساحت ۱۵هکتار و در اراضی پشتیبانی بندرخرمشهر احداث خواهد شد.
اجرای ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در بندرخرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به اجرای ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در این بندر خبر داد و افزود: طی سال جاری، پروژه های تعمیرات اساسی اسکله های چهار پست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله های ۲ تا ۷ ، نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق، زمینی کردن شبکه هوایی برق و زیرساخت دوربین های مداربسته در بندرخرمشهر در حال انجام است.
خارج سازی ۱۹ فروند مغروقه اروند رود در سال ۹۵
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ فروند مغروقه از آبراه بین المللی اروند توسط بندرخرمشهر خارج سازی شده است.
دریس یادآور شد: از سال ۷۲(شروع بازسازی) تاکنون در مجموع ۱۷۸ فروند مغروقه از آب های اروند و کارون خارج سازی شده که شامل ۵۳ فروند از اروند رود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.
برچسب ها: بندر خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار