روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

اتمام صید میگوی دریایی خلیج فارس در سال 95

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از اتمام صید میگوی دریایی خلیج فارس در سال 95 خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۶۸۳
اتمام صید میگوی دریایی خلیج فارس در سال 95مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید میگوی دریایی در سال 95 با اتمام صید میگو در آبهای استان هرمزگان به اتمام رسید.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: بر اساس آمار اخذ شده، صیادان هرمزگان موفق شدند طی مدت 39 روز صید، هزار و 507 تن میگو دریایی صید کنند.                                              
وی ادامه داد: آمار صید امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد دو درصدی در صید میگوی دریایی آبهای هرمزگان را نشان می دهد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود: سال گذشته هزار و 400 تن میگوی در آبهای استان هرمزگان صید شده بود
وی تاکید کرد: این آمار در مقایسه با میانگین پنج ساله رشد 21 درصدی و در مقایسه با میانگین 10 ساله، رشد سه درصدی را نشان می دهد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، از این میزان میگوی دریایی صید شده در آبهای هرمزگان، هزار و 350 تن میگوی موزی، 303 تن میگوی سرتیز و 169 تن نیز سایر گونه های ریز میگو بوده است.                                     
آخوندی اذعان داشت: نرخ فروش میگو موزی در عمده فروشی بین 15 تا 18 هزار تومان به فروش رسیده و در خرده فروشی نیز هر کیلو 22 هزار تومان فروخته شده است.                                                                         
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، نرخ فروش میگوی سرتیز را در عمده فروشی هر کیلو بین شش تا هشت هزار تومان اعلام کرد.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه با بیان اینکه مکان و زمان صید میگوی دریایی به طور کامل توسط سازمان شیلات ایران مدیریت می شود، گفت: امسال در آبهای استان هرمزگان دو صیدگاه تعیین شده بود.
به گفته وی، یک صیدگاه میگو از شرق استان تا جزیره هرمز و دیگری از هرمز تا جزیره قشم برای حضور صیادان تعیین شده بود.
وی خاطرنشان ساخت: در مجموع 39 روز صید صورت گرفته در آبهای استان هرمزگان، 164 فروند لنج فعالیت کرده اند.
به گفته آخوندی، سال گذشته صیادان در 37 روز به صید میگوی دریایی اقدام کردند که امسال تعداد روزهای صید دو روز در مقایسه با سال گذشته بیشتر بود.                                                                                
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: امسال امکان تعداد روزهای بیشتر صید برای صیادان امکان داشت اما به دلیل شرایط طوفانی آب و هوا، صیادان به دریا نرفتند.                                                                     
وی با اشاره به اینکه صید میگو در آبهای هرمزگان، معمولاً 45 روز به طول خواهد انجامید، گفت: مدت زمان دقیق صید از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور مشخص می شود.                                                
آخوندی با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی توسط این لنج ها به روش ترال کف صورت می گیرد، اذعان داشت: صید هدف توسط لنج های مذکور عمدتا 20 تا 25 درصد است و مابقی آن صید ضمنی است که اکثراً ماهیان بسیار ریز و فاقد ارزش اقتصادی را شامل می شود.
وی خاطرنشان ساخت: در راستای کاهش ضید ضمنی، لنج های صید میگو به ابزار کاهنده صید تجهیز شده اند تا اقدامی مهم در راستای حفظ ذخایر صورت گیرد.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران یادآور شد: صید میگوی دریایی در آبهای خلیج فارس از مرداد ماه سال آینده با اعلام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در آبهای بوشهر از سر گرفته خواهد شد.
وی اعلام کرد: از این زمان به بعد صید میگوی دریایی در آبهای خلیج فارس غیرمجاز محسوب می شود و با صیادان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
برچسب ها: صید آبزیان میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار