روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

بندر روتردام هلند تعرفه های بندری را افزایش می دهد

تعرفه های بندر روتردام که از سوی شناورهای اقیانوس پیما پرداخت می شود، تا سال آیندۀ میلادی 0.3 درصد افزایش می یابد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۶۶۵
بندر روتردام هلند تعرفه های بندری را افزایش می دهد
به گزارش گروه بین الملل مانا، تعرفه های پرداختی از سوی شناورهایی که به بندر روتردام تردد می کنند در سال آینده با افزایش 0.3 درصدی و رقمی معادل نیمی از نرخ تورمِ سال 2015 میلادی روبه رو خواهد شد.
بر اساس این گزارش، افزایش نرخِ تعرفه ها به موجب قراردادهای سه ساله ما بین مقامات بندری روتردام و شرکت های Deltalinqs ،VRC و VNPI است. بر همین اساس، دو سال پیش و هنگام امضای قراردادها، طرفین توافق کردند تا تعرفه ها با نرخی متعادل طی سه سال آینده افزایش یابد و میزان آن را سالانه حداکثر یک درصد درنظر گرفتند.
این گزارش ضمن اشاره به بخش کانتینری ادامه داد: بندر روتردام در تلاش است تا مدیریت کانتینری و ترانشیپ کانتینرها را در بندر افزایش دهد. بدین منظور، کانتینرهای هر شناوری که به بندر روتردام می رسند فوراً تخلیه و به ترمینال های کانتینری این بندر منتقل می شوند تا جهت بارگیری شناورها به دیگر بنادر اروپا ارسال شوند.
هدف از این اقدام افزایش جذابیت بندر روتردام برای شرکت ها و رشد قابل توجه ترانشیپ کالا از سوی آنان و از طریق این بندر است.
از سویی دیگر بندر روتردام به تلاش خود مبنی بر ایجاد محرک هایی برای شناورهای کانتینری جهت پهلوگیری در بندر روتردام ادامه می دهد تا در برنامۀ سفر اروپا، شناورها هفته ای دو بار به در این بندر توقف داشته باشند.
این گزارش افزود: نرخ تعرفه برای شناورهای کانتینری که برای دومین بار متوالی در بندر روتردام پهلو می گیرند 25 درصدِ تعرفه های نرمال است.
لازم به ذکر است، با وجود افزایش تعرفه ها طی سه سال نرخ تعرفه های بخش تانکرِ حمل نفت خام در سال 2017 میلادی 1.5 درصد کمتر از تعرفه های معمول و تعیین شدۀ بندر روتردام است. به بیانی دیگر، سال آینده تعرفۀ تانکرهای حمل نفت خام 1.2 درصد کاهش می یابد.
این گزارش در پایان افزود: نرخ تعرفه برای شناورهایی که طبق شاخص زیست محیطی کشتی (ESI) شناورهای پاک به حساب آیند از سوی بندر روتردام کاهش می یابد. شناورهایی که شاخص آنها در رقم 31 باشد، 10 درصد کاهش در نرخ تعرفه را تجربه خواهند کرد. افزون برآن، این تخفیف در صورت کاهش انتشار گاز نیتروژن دو برابر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار