۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

شناور آل عمران توقیف شد

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از توقیف لنج تجاری چوبی آل عمران بعلت استفاده از نام جعلی خلیج عربی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۴۵۸
شناور آل عمران توقیف شد
به گزارش مانا سید حسن ابراهیمی با اشاره به توقیف لنج تجاری چوبی با نام آل عمران (AL-Imran) ثبت کشور کوموروس از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طی بازرسی که از لنج تجاری "عمران" ثبت کشور کوموروس از سوی افسر کنترل و بازرسی شناوران صورت پذیرفت،  مشخص شد در گواهینامه آن منطقه تردد نام جعلی خلیج عربی درج شده است.
وی افزود :براین اساس این شناور توقیف و طی هماهنگی های به عمل آمده با نماینده مرجع دریایی کوموروس در امارات متحده عربی،  نام منطقه تردد شناور در گواهینامه از نام جعلی خلیج عربی به خلیج فارس تغییر یافت وهمچنین مالک شناور بابت این موضوع عذرخواهی کرد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره خاطر نشان کرد: وظایف حاکمیتی مرکزکنترل و بازرسی کشتیها، بررسی وضعیت فنی و ایمنی کشتیها و اطمینان از استاندارد و ایمن بودن آنهاست.
براساس این فرآیند یک کشور می تواند نسبت به چگونگی اجرا و پیاده سازی کردن کنوانسیون ها، قوانین و دستورالعمل های بین المللی و ملی مرتبط با ایمنی دریانوردی کشتیهای تحت پرچم و خارجی در آبهای حاکمیتی نظارت داشته باشد و در صورت عدم رعایت قوانین اقدامات بازدارنده را به اجرا در آوردند.
برچسب ها: خلیج فارس شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار