روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

ادامه برداشت میگوی پرورشی تا پایان آذر ماه

برداشت میگوی پرورشی در مزارع استان های گلستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان به پایان رسیده و در استان های هرمزگان و بوشهر نیز تا پایان آذر ماه به اتمام خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۹۸
ادامه برداشت میگوی پرورشی تا پایان آذر ماهرئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال نیز شاهد شیوع بیماری لکه سفید در میان مزارع پرورش میگوی استان های بوشهر و خوزستان بودیم.
علی اکبر خدایی افزود: امسال پرورش دهندگان موفق شدند با مدیریت و کنترل به موقع بیماری از از ایجاد تلفات بیشتر جلوگیری کنند.
به گفته وی، سال گذشته با شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو شاهد تلف شدن پنج هزار تن میگو بودیم اما امسال این رقم به هزار تا هزار و 500 تن رسید.
دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان، خاطرنشان ساخت: امسال هفت هزار و 787 هکتار مزرعه میگو زیرکشت رفت که پارسال این رقم هفت هزار و 161 هکتار بود.
وی اذعان داشت: امسال در مقایسه با سال گذشته 650 هکتار بیشتر از سال گذشته ذخیره سازی در استان های پرورش دهنده میگو انجام شد.
وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 880 میلیون قطعه لارو میگو ذخیره سازی شده بود، گفت: تاکنون شاهد تولید 13 هزار تن میگوی پرورشی بوده ایم.
به گفته خدایی، بر اساس آمار اخذ شده، امسال در گلستان در مجموع هزار و 111 تن میگو برداشت شده است که این رقم در سال گذشته در این استان 700 تن بود.
وی همچنین به افزایش تولید میگو در چابهار اشاره کرد و گفت:امسال شاهد برداشت 570 تن میگو از مزارع چابهار بودیم که سال گذشته این رقم 220 تن بود.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران با اشاره به کاهش میزان تولید میگو در استان خوزستان در سال جاری گفت: سال گذشته شاهد تولید هزار و 300 تن میگو در مزارع چوئبده آبادان بودیم که امسال به دلیل شیوع بیماری در مزارع این بخش از خوزستان، مجموع تولید به 724 تن کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه برداشت میگو در مزارع استان بوشهر همچنان ادامه دارد، گفت: تا کنون 9 هزار و 500 تن میگو از مزارع این استان برداشت شده که پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت ، میزان تولید میگو در این استان به 11 هزار تن برسد.
وی از آغاز فصل برداشت کراپ دوم تولید میگوی پرورشی دراستان هرمزگان خبر داد و گفت: برداشت میگوی پرورشی در استان هرمزگان تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.
خدایی اذعان داشت: طی کراپ اول تولید میگو در استان هرمزگان در مجموع 700 تن میگوی پرورشی تولید شده بود.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران بیان کرد: از 2 هزار و 900 هکتار مزرعه پرورش میگوی زیرکشت رفته در استان هرمزگان، دو هزار و 500 هکتار هنوز برداشت نشده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 18 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده بود، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود امسال این رقم به 20 هزار تن برسد.
وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت های دولت در بخش توسعه زیرساختها، تولید میگو در سال آینده افزایش یابد و به زودی به اهداف برنامه ریزیهای شده در راستای توسعه صنعت میگوی کشور با همت سرمایه گذاران بخش خصوصی دست یابیم.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار