۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

افتتاح پروژه های توسعه ای بندر امیرآباد در آذر ماه

پروژه های توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به ارزش 856 میلیارد تومان، آذر ماه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۵۸
افتتاح پروژه های توسعه ای بندر امیرآباد در آذر ماه
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آذر ماه امسال با حضور رئیس جمهور، پروژه های توسعه ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افتتاح خواهد شد.                                                                      
علی خدمتگزار ادامه داد: هم اکنون برنامه ریزیها برای افتتاح پروژه های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد انجام شده و برای حضور رئیس جمهور و افتتاح پروژه ها آمادگی کامل وجود دارد.                                                  
وی بیان داشت: این پروژه های توسعه ای که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد شده اند در مجموع دارای ارزش 856 میلیارد تومان هستند.
وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس شش پست اسکله به طول هزار و 200 متر به ارزش تجمیعی 180 میلیارد تومان در بندر امیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.                                                                            
این مقام مسئول در استان مازندران، همچنین از افتتاح تجهیزات تخلیه و بارگیری با سرمایه گذاری 10 میلیاردی بخش خصوصی در این بندر خبر داد.
به گفته وی، افتتاح کارخانه تولید کاغذ به ارزش 220 میلیارد تومان نیز از دیگر پروژه های سرمایه گذاری در بندر امیرآباد محسوب می شود که به بهره برداری خواهد رسید.                                              
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در ادامه گفته های خود به افتتاح کارخانه تولید فولاد و میله گرد به ارزش 200 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد.                                                                       
خدمتگزار بیان کرد: همچنین در آذر ماه امسال مخازن روغن خوراکی باسرمایه گذاری هفت میلیارد تومانی و سیلوی نگهداری غلات به ارزش 20 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
وی به ساخت دیوار ساحلی موج شکن در بخش شرقی بندر امیرآباد نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با صرف هزینه 7.5 میلیارد تومان انجام شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه بیانات خود از افتتاح انبار منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با حجم سرمایه گذاری سه میلیارد تومانی خبر داد.
به گفته وی، کارخانه کاغذ ام دی اف نیز در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به ارزش 250 میلیارد تومان در آذر ماه امسال افتتاح می شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به افتتاح اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد به ارزش 25 میلیارد تومان اشاره کرد و اذعان داشت: این اسکله تنها اسکله رورو ریلی در بین هفت بندر اصلی جنوب و شمال کشور محسوب می شود.        
وی تاکید کرد: با افتتاح این اسکله زمان و هزینه تخلیه و بارگیری کالا به حداقل خواهد رسید چرا که تخلیه و بارگیری از کشتی به طور مستقیم به داخل واگن قطار صورت می گیرد.                                                                                               
خدمتگزار اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته با اجرایی شدن این پروژه بزرگ، سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از 24 ساعت به سه ساعت تقلیل خواهد یافت.                                               
این مقام مسئول در استان مازندران بیان کرد: این اسکله قرار است پس از بهره برداری به شبکه سراسری راه آهن وارد و به بندر امیرآباد وصل شود.
وی خاطرنشان ساخت: به این ترتیب یک کشتی سه هزار تنی می تواند ظرف مدت سه ساعت تمام بار خود را به داخل واگن های قطار باری تخلیه کند. 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد اذعان داشت: به زودی با افتتاح اسکله رورو ریلی در آذرماه امسال، شاهد ترانزیت مستقیم و بدون واسطه کالاها از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خواهیم بود.
برچسب ها: بندر امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار