۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

تخصیص 160 میلیارد ریال اعتبار برای احداث بنادر صیادی

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از تخصیص مبلغ 160 میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث بنادر صیادی در جنوب و شمال کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۲۸۰
تخصیص 160 میلیارد ریال اعتبار برای احداث بنادر صیادی
سید مصطفی بهشتیان به خبرنگار مانا گفت: پس از گذشت هشت ماه از سال جاری، 160 میلیارد ریال از اعتبارات لازم جهت احداث پروژه های ساخت بنادر صیادی تخصیص یافت.                                                                 
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی، اذعان داشت: این میزان اعتبار در قالب اوراق عرضه اسلامی در بین پیمانکاران پروژه ها توزیع شده است.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس بررسی لایحه بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار لازم جهت تخصیص به پروژه های احداث بنادر صیادی کشور، اختصاص 410 میلیارد ریال به این پروژه ها در سال جاری مصوب شده بود که هم اکنون تنها 160 میلیارد ریال آن تامین شده است.
بهشتیان تاکید کرد: بر اساس وعده های داده شده امیدواریم ما بقی اعتبارات لازم برای پروژه های مطالعه و احداث بنادر صیادی در جنوب و شمال کشور که مبلغ 240 میلیارد ریال است به زودی تامین شود تا بتوانیم به موقع اعتبارات را در پروژه ها هزینه کنیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: 160 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بین تمام پروژه های ساخت بنادر صیادی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه این مبلغ در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است، اظهار داشت: بخشی از این میزان اعتبار بدهی پیمانکاران است که از قبل سازمان شیلات باید به آنها پرداخت می کرده است.                                                                                     
وی خاطرنشان ساخت: حتی برخی پیمانکاران نیز در پروژه های احداث بنادر صیادی بدهکار بودند که با این اعتبارات می توانند، بدهی های خود را پرداخت کنند.                                                                                      
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: به این ترتیب به زودی شاهد عملیاتی شدن احداث پروژه های ساخت بنادر صیادی در سال 95 خواهیم بود.
بهشتیان تصریح کرد: در صورت تخصیص ما بقی اعتبارات، می توانیم شاهد اقدامات بسیار خوبی طی سال جاری در زمینه پیشرفت پروژه های ساخت بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور باشیم.
به گفته وی، پروژه های بنادر صیادی شامل ساخت، بهسازی و ساماندهی است که هریک توسط پیمانکاران تعیین شده به سرانجام خواهد رسید.
مدیر کل مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: پروژه های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جز پروژه های احداث بنادر صیادی محسوب می شوند.
بهشتیان همچنین به احداث پروژه بندر صیادی بابلسر اشاره کرد و گفت: پروژه های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جز طرح های احداث و پروژه های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک جز طرح های بهسازی محسوب می شوند.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران همچنین پروژه های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ،جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری را جز طرح های ساماندهی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: همچنین پروژه های بنادر صیادی جزیره لاوان و درگهان قشم را جز طرح تاسیسات و تجهیزات زیربنایی مجتمع های صیادی بنادر صیادی است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: سال گذشته اختصاص 340 میلیارد ریال اعتبار به بخش مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران مصوب شده بود که از این میزان تنها 18 درصد آن تخصیص یافت.
بهشتیان اظهار امیدواری کرد: هر ساله با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع، شاهد سرعت در پیشبرد اهداف تعیین شده در زمینه ساخت و ساماندهی بنادر صیادی کشور باشیم.
برچسب ها: بنادر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار