روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
در 9 ماه نخست سال جاری

جرائم دریایی در آسیا به حداقل رسید

مرکز انتقال اطلاعات ReCAAP (توافق نامه همکاری منطقه ای برای مبارزه علیه دزدی دریایی، سرقت مسلحانه علیه شناورها در آسیا) از پنج مورد دزدی دریایی و حملۀ مسلحانه در آسیا و در ماه اکتبر سال جاری میلادی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۲۲
جرائم دریایی در آسیا به حداقل رسیدبه گزارش گروه بین الملل مانا و آمار منتشر شده از سوی ReCAAP، از مجموع پنج مورد از جرایم دریایی یک مورد به دزدی دریایی در دریای جنوبی چین و چهار حملۀ مسلحانه بر شناورها در اندونزی، فیلیین و ویتنام اختصاص یافت.
بر اساس این گزارش و طبقه بندی ReCAAP، یک فروند شناور حمل کالای عمومی مورد حملۀ دزدان دریایی قرار گرفت که خدمۀ آن به گروگان گرفته شدند و حمله به یدک کشی که شناور حامل کالای نفتی را جابه جا می کرد، در این مرکز انتقال اطلاعات ثبت شد.
از سویی دیگر، حملات مسلحانه به یک شناور حمل فله که در اندونزی و منطقۀ Panjang لنگر انداخته بود و حمله به دیگر شناور فله بر و یک فروند شناور کانیتنری که در Vung Tau در ویتنام مستقر بود در طبقه بندی دیگری قرار گرفت.
این گزارش با اشاره به بازۀ زمانی ژانویه- اکتبر سال جاری میلادی ادامه داد: در مجموع 64 مورد دزدی دریایی و حملۀ مسلحانه به شناورها در آسیا ثبت شد که کاهش 65 درصدی را در مقایسه با 184 مورد در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی نشان می دهد.
گفتنی است، تعداد حملات و جرایم دریایی ثبت شده در پنج سال اخیر و از سال 2012-2016 میلادی و در بازۀ زمانی مذکور به حداقل رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار