روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
بیمکو:

اوراق شناورهای کانتینری رکورد زد

بیمکو از شکستن رکورد اوراق شناورهای کانتینری درحالی خبر داد که این صنعت مرز 500 هزار TEU را پشت سر گذاشت و بیش از نیمی از اوراق شناورها به شناورهای پاناماکس اختصاص یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۱۵۹
اوراق شناورهای کانتینری رکورد زد
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از بیمکو، با توجه به رویارویی صنعت حمل و نقل کانتینری با مازاد ظرفیت در بازار، اوراق شناورهای کانتینری در سه ماه اخیر سال جاری میلادی و تاکنون 41 درصد از اوراق کل شناورها را به خود اختصاص داده است.
تحلیلگر ارشد بیمکو در این باره گفت: میزان اوراق شناورهای کانتینری در سه ماه اخیر ما را شگفت زده کرده است و از پیش بینی اولیه ما بر اساس آمار سال 2015 میلادی فراتر رفت.
وی در ادامه افزود: این پیشرفت در جهت مثبت است چرا که اوراق شناورها یکی از ضرورت های الزامی برای برقراری تعادل دوباره در صنعت حمل و نقل کانتینری است. در این میان شناورهای پاناماکس به دلیل وجود شناورهای پست پاناماکس و از زمان گشایش کانال توسعه یافتۀ پاناما بیشتر اوراق شدند. 
بر همین اساس، شناورهای پاناماکس قدیمی با عرض 32.5 متر ظرفیتی بین سه تا پنج هزار TEU داشتند که 47 درصد از اوراق شناورها را تاکنون به خود اختصاص داده اند. عمر شناورهای 10 سالۀ پاناماکس نیز اخیرا و در ساحل Alang به پایان رسید.
از سویی دیگر، در اوراق شناورهایی که بیمکو آنها را در طبقۀ تناژ متوسط با ظرفیت سه تا هشت هزار TEU قرار می دهد و از پاناماکس های قدیمی بزرگتر هستند با رشد سریع 30 درصدی از مجموع شناورهای کانتینری اوراق شده در سال جاری میلادی رکورد زد.
در پایان این گزارش ذکر این نکته ضروری است که اوراق شناورهایی با ظرفیت بالا زودتر اتفاق می افتد چرا که طبق زمان بندی، صنعت حمل و نقل کانتینری در ادامۀ سال جاری میلادی و سالهای 2017 و 2018 میلادی تحویل گیری شناورهایی با ظرفیت بیشتر و بزرگتر را شاهد خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار