۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

وضعیت قرمز همچنان کشتیرانی مرسک را تهدید می کند

در سه ماه سوم سال جاری میلادی، هم زمان با شرایط نامطلوب بازار و نرخ کرایه حمل پایین، کشتیرانی مرسک دانمارک در ادامه روند ضرر دهی اش، این بار ضرر مالی 116 میلیون دلاری را به ثبت رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۰۰۳۸
وضعیت قرمز همچنان کشتیرانی مرسک را تهدید می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست نوشت: کشتیرانی مرسک دانمارک-غول کشتیرانی کانتینری دنیا- ضرر مالی 116 میلیون دلاری را در سه ماه سوم سال جاری میلادی به ثبت رساند، درحالی که در مدت مشابه سال گذشته سود 264 میلیون دلاری از سوی این کشتیرانی گزارش شده بود.
بر اساس این گزارش، نرخ کرایه حمل پایین کانتینر از جمله عواملی است که برای دومین فصل متوالی، ضرر مالی را متوجه این کشتیرانی ساخته است.
ناگفته نماند، نرخ های کرایه حمل کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی از 2.163 دلار برای هر TEU به 1.811 برای هر TEU  تقلیل یافت که روند نزولی  16 درصدی را به نمایش می گذارد.
کاهش نرخ کرایه حمل کانتینری سبب افت 11 درصدی درآمد کشتیرانی مرسک دانمارک نیز شده است.
این گزارش ادامه داد: ضرر مالی پی در پی، غول کشتیرانی دنیا را مجبوربه تقسیم تجارتش به دو حوزه خدمات لجستیکی و حمل و نقل و انرژی ساخته است.
علاوه براین، کشتیرانی مرسک در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز با ضرر مالی 151میلیون دلاری درمقایسه با سود 507 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، روبه رو شد.
لازم به ذکر است، کشتیرانی مرسک از ماه ژانویه تا مارس سال جاری میلادی سود ناچیز 37 میلیون دلار را کسب کرد و در مقایسه با 714میلیون دلارسود مدت زمان مشابه، حکایت از افت شدید دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار