۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

توجه به دریا یک امر تصنعی و تصادفی نیست

وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی عنوان کرد: ایران در برابر جهان مسئولیت دارد تا یک حمل و نقل سریع، دقیق و ارزان فراهم کند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۶۹۹۷۸
توجه به دریا یک امر تصنعی و تصادفی نیستبه گزارش خبرنگارمانا عباس آخوندی در دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت : قطعا دریا یک بخش موثر از تاریخ و فرهنگ همچنین اقتصاد و زندگی مردم ایران است 
وی افزود: بنابراین توجه به دریا یک امر تصنعی و تصادفی نیست
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حفظ موقیتهای دریایی ایران خاطر نشان کرد: نکته بسیار مهم اینست که بتوان با تحول درفناوری و توسعه اقتصادی موقعیتهای ممتاز دریایی ایران در سطح جهان را حفظ کرد.
این مقام مسئول بابیان مسئولیت ایران نسب به جهان تصریح کرد: مکررا در سخنان خود این بحث مطرح شده است که موقعیت ژئواستراتژیک ایران درمسیر کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب نه تنها مزیت است بلکه بیان کننده مسئولیت ایران نسبت به جهان است و ایران همواره در اندیشه بازخوانی نقش و مسئولیت خود در این شاهراه حیاتی جهان است .
آخوندی در ادامه افزود: همزمان معتقد هستیم در برابر جهان مسئولیت داریم تا یک حمل و نقل سریع، دقیق و ارزان را فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش و مسئولیت ایران در منطقه تصریح کرد: در حالی که منطقه ما پراز سوء تفاهمات است و همزمان طمع قدرتهای بزرگ و کج اندیشی منطقه ای، منطقه ما را نا امن کرده است تا این لحظه ملت، دولت و رهبری ایران بعنوان یک لنگر ثبات عمل کرده اند، بنابراین ما به دنبال گسترش نقش بین المللی و منطقه خود در ثبات و امنیت کل منطقه هستیم. 
وی افزود: ایران به نقش و مسئولیت خود واقف است و امیداست قدرتهای منطقه ای نیز پیش از پیش از به این موضوع توجه کنند. ما سرافرازهستیم به عنوان یک قدرت مستقل ویک نیروی دریایی منطقه ای در سطح بین الملل حضور یابیم و دروازه لجستیک دریایی و امنیت آن موقعیت تاریخی خود را بازیابی کنیم.
آخوندی حضور نهادهای علمی بین المللی موسسات تحقیقاتی، تجاری ومهندسی از 37 کشور را مایه افتخاردانست و عنوان کرد: امید است این حضور به یک ارتباط دراز مدت تبدیل شود. با توجه به عناوینی که در این همایش به آنها پرداخته می شود، دریچه های متعدد و تازه ای برروی نخبگان این حوزه برای گسترش نوآوریها فراهم شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان موضوعات همایش های آتی اظهار داشت: درهمایش های آتی در کنار موضوعات معمول توجه ای بیشتری نیز بر اقتصاد دریا شود و همچنین موضوعات شهر بندرها، ارتباط بنادر با شهرها بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: بحث حمل و نقل ترکیبی، مفهوم لجستیک کریدورهای حمل و نقل و نحوه کار بنادر با ریل، هواو جاده نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا منجر به آسایش، توسعه محلی و منطقی و افزایش کارآمدی حمل و نقل شود و همچنین اقتصادانان، جامعه شناسان، شهرسازان و مهندسان حمل و نقل نیز تشویق به حضور در این همایش شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار