۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
شرایط مساعد برای تردد شناورها در آبهای خوزستان:

صیادان تورهای خود را پهن کردند

مدیرکل هواشناسی خوزستان ازبهبود شرایط مناسب برای تردد شناورهای صیادی در آبهای شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۹۰۰
صیادان تورهای خود را پهن کردند
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و بررسی مدل ها و نقشه های هواشناسی ، آبهای شمال غرب خلیج فارس و جنوب خوزستان پس ازچند روز مواج بودن ، برای سفرهای دریایی مناسب بوده و شناورها و قایق های صیادی می توانند به دریا بروند و فعالیت عادی خود را از سربگیرند.
وی گفت:از روز شنبه (امروز) با شمالی شدن جریانات هوایی، از میزان شرجی و رطوبت هوا در مناطق جنوبی خوزستان کاسته می شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه در چند روز اخیر میزان بالای رطوبت هوا و نیسم دریا به خشکی ، اغلب ساکنان و دریانوردان خوزستانی را به ستوه آورده بود افزود: در چند روز آینده جویی پایدار و بدون پدیده در آبهای جنوبی خوزستان حکم فرما خواهد بود.
وی گفت: با وجود آنکه نیمه شمالی کشور با کاهش دما و بارش برف و باران مواجه بوده است ولی بیشتر مناطق ساحلی خوزستان هوای گرمی را در دومین ماه از فصل پاییز تجربه می کنند.
بهادری افزود: گرما در مناطق جنوبی خوزستان تا اواخر ماه جاری با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت ضمن آنکه بر اساس پیش بینی ها، در این مناطق بارش ها با تاخیر شروع خواهد شد.
مناطق ساحلی خوزستان جزو مناطق گرم ، خشک و کم بارش محسوب می شود.
در سال جاری صیادان خوزستانی بارها به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفانی شدن دریا، بنا به توصیه شیلات و هواشناسی از رفتن به خلیج فارس منع شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار