روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

آغاز ساخت نخستین پایانه تمام مکانیزه غلات در بندرامام

کلنگ احداث نخستین پایانه تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به زمین زده شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۸۹۸
آغاز ساخت نخستین پایانه تمام مکانیزه غلات در بندرامام
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در آئین کلنگ زنی این پروژه زیربنایی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از موقعیت ممتاز این بندر بزرگ تجاری به لحاظ واقع شدن در مسیر ترانزیتی غلات، اظهار داشت: پایانه تمام مکانیزه غلات توسط بخش خصوصی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، در مساحتی حدود ۹ هکتار در قالب قرارداد BOT اجرایی می شود.
مهندس سعدالله عبداللهی در تشریح جزییات پایانه تمام مکانیزه غلات بیان داشت: این پایانه جدید مشتمل بر بخش های سیلو، خطوط انتقال و تجهیزات تخلیه و بارگیری بر روی عرشه اسکله است.
وی در خصوص مزایای بهره برداری از این پایانه ی اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات افزود: با بهره برداری از این پایانه به لحاظ انتقال مکانیزه  محموله ها  از طریق خطوط انتقال، شاهد کاهش تردد کامیون ها در مسیرهای داخلی مجتمع بندری خواهیم بود.
عبداللهی تصریح کرد: با آغاز به کار این پایانه، سالانه دو میلیون و 500هزار تن به ظرفیت عملیات های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در این مجتمع بزرگ بندری افزوده می شود و جایگاه این مجتمع بزرگ بندری را به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در کشور تقویت می کند.
وی با اشاره به برخورداری این منطقه ویژه اقتصادی از زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: پایانه تمام مکانیزه غلات، از جمله پروژه های عظیم سرمایه گذاری به شمار می آید که موجب انتقال فن آوری های نوین در زمینه تخلیه، بارگیری و انبارکردن کالاهای فله خواهد شد.
بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه 50میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا ، پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
برچسب ها: غلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار