۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

اجرای ۱۷ پروژه برای تکمیل بندر ماهشهر

وزیر راه و شهر سازی در سفر به خوزستان گفت: افتتاح پایانه مرزی شلمچه و لایروبی رودخانه اروند از جمله اقدامات در طرح توسعه استان خوزستان است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۹۸۸۰
اجرای ۱۷ پروژه برای تکمیل بندر ماهشهربه گزارش مانا دکترعباس آخوندی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد، اولویتهایی را جهت طرح‌های عمرانی در خوزستان برنامه‌ریزی شده که نسبت به استانهای دیگر متفاوت‌تر است.
وزیر راه و شهر سازی از پروژه‌های طرح توسعه استان خوزستان خبر داد و گفت: افتتاح پایانه مرزی شلمچه و لایروبی رودخانه اروند از جمله اقدامات در طرح توسعه این استان است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح لایروبی رودخانه اروند بیان کرد: لایروبی رودخانه اروند مسئله‌ای ملی و صددرصد امنیتی است.
آخوندی گفت: در راستای اجرای طرح لایروبی رودخانه اروند بیش از ۴۳ مغروقه  از بستر بیرون کشیده‌ شد، هباتوجه به ابنکه  اجرای کامل این طرح سه سال طول می کشد.
وزیر راه و شهر سازی از ظرفیت حوزه های راه در استان یاد کرد و افزود: استان خوزستان از نظر حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی یکی از استانهای مهم کشور است.
وی ادامه داد: در حوزه دریایی استان خوزستان بندر ماهشهر یکی از بنادر پر رونق کشور را با ظرفیت ۴۷ میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال دارد که تا کنون ۱۷ پروژه برای بازسازی و تکمیل آن انجام شده است.
آخوندی تصریح کرد: ترمینال مواد نفتی، پتروشیمی و تعریض جاده‌ها از دیگر اقدامات این بندر تجاری است که تا کنون انجام گرفته است.
وزیر راه و شهر سازی حوزه ریلی استان خوزستان را از کهن ترین خطوط ریلی کشور دانست و گفت: خطوط ریلی استان خوزستان از قدیمی ترین مسیر های ریلی با ۷۰سال قدمت است  که تا کنون ترمیم و بازسازی نشده است و در سال ۹۴ اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال برای بهسازی ریلهای آهن هزینه شده است.
وی افزود: بهسازی و ترمیم ریلهای قم تا اهواز و دو خطه کردن ریل آهن بندر امام (ره) از جمله پروژه‌های در دست اقدام است  که در طرح های آینده توسعه استان خوزستان ارتباط ریلی از شهر های شوشترو دزفول به اهواز انجام می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار