روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

استقبال آلمان برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی از علاقه مندی کشور آلمان برای استفاده از مسیر ایران در حمل کالاهای خود به سایر کشورها از جمله آسیای میانه خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۹۷۵۸
استقبال آلمان برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایرانبه گزارش مانا الکساندر دوبرینت، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان که در راس هیئت بزرگ اقتصادی و بازرگانی به ایران سفر کرده، به همراه دست‌اندرکاران دریایی، بندری و کشتیرانی این کشور با مدیرعامل این سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و پیرامون مباحث مختلف دریایی و بندری و آموزشی تبادل نظر کردند.
در پایان این نشست، معاون امور بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه هیات آلمانی در حوزه تجارت، لجستیک و مدیریت های بندری و دریایی در نشست وزیر حمل و نقل آلمان با معاون وزیر راه ایران حضور داشته اند، افزود: از گذشته زمینه‌های همکاری زیادی با کشور آلمان داشته‌ایم و امروز در پسابرجام، دوباره این فرایند برقرار شده است، ضمن آنکه مقرر شده است روز آینده موافقتنامه همکاری دریایی و بندری بین ایران و آلمان با حضور وزیر حمل و نقل آلمان و وزیر راه و شهرسازی ایران به امضا برسد.
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه موافقتنامه‌های کشتیرانی تجاری دریایی بین دو طرف در زمینه‌های همکاری‌های بندری از مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد، گفت: علاقه مندی کشور آلمان برای استفاده از مسیر ایران در حمل کالاهای خود به سایر کشورها از جمله آسیای میانه موردی بود که توسط دو طرف تأکید شد. 
وی به استقبال مطلوب کشور آلمان برای سرمایه‌گذاری درحوزه دریایی و بندری ایران اشاره کرد و گفت: در این باره، مذاکرات و توافقنامه‌های همکاری بین شرکت‌های خصوصی دو کشور به امضا رسیده است. 
عضو هیئت عامل سازمان بنادربا اشاره به استفاده از زیرساخت‌های فنی بخش دریایی و علاقه مندی طرف آلمانی برای گسترش همکاری‌های آموزشی در این حوزه ادامه داد: طرفین توافقاتی مبنی برارائه تسهیلات برای خدمه و گروه کشتی‌های دو کشور در بنادر داشتند همچنین توسعه خدمات، مجوز تردد و سایر خدمات مربوط به خدمه و دریانوردان از نکاتی است که در این جلسه مطرح شد.
معاون امور بندری ادامه داد: مؤسسه رده‌بندی DNV-GL که کادر آلمانی دارد، از شرکت‌هایی است که پس از برجام فعالیت خود را در ارتباط با رده‌بندی و مجوز مربوط به کشتیرانی‌ها، خیلی زود در ایران شروع کرد. 
جلیل اسلامی ادامه داد: در حوزه‌های بنادر و ترمینال‌ها مقرر شد، کارگاه آموزشی برگزار شود و شرکت‌های خصوصی دو کشور، موضوعات مشترک در این حوزه را بررسی کنند و راهکارهایی برای همکاری بیشتر داشته باشند. 
وی بیان کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی آلمانی در حوزه‌های نفت و گاز به بنادر ایران نظیر بندر امام خمینی(ره)، بندر ماهشهر و بندر عسلویه برقرار است. 
برچسب ها: آلمان
ارسال نظرات
آخرین اخبار