۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

ساخت بنادر صیادی همچنان در نوبت تخصیص اعتبار

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: هنوز اعتبارات مصوب سال 95 در راستای مطالعه و احداث بنادر صیادی تخصیص نیافته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۷۳۰
ساخت بنادر صیادی همچنان در نوبت تخصیص اعتبار
سید مصطفی بهشتیان به خبرنگار مانا گفت: با وجود گذشت شش ماه از سال، هنوز اعتبارات مصوب سال 95 در راستای مطالعه و احداث بنادر صیادی تخصیص نیافته و قرار است به زودی 50 درصد اعتبارات به این بخش تخصیص یابد.
به گفته وی، این میزان اعتبار قرار است از محل اوراق عرضه اسلامی تامین و در اختیار پیمانکاران پروژه های احداث بنادر صیادی جهت تکمیل این بنادر قرار گیرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: در صورت تخصیص اعتبارات، این مبلغ به تمام پروژه های بهسازی، احداث و ساماندهی تقسیم خواهد شد تا مراحل تکمیلی این پروژه ها انجام شود.
بهشتیان بیان داشت: بر اساس بررسی لایحه بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار لازم جهت تخصیص به پروژه های احداث بنادر صیادی کشور، اختصاص 410 میلیارد ریال به این پروژه ها در سال جاری مصوب شد.
وی یادآور شد: سال گذشته اختصاص 340 میلیارد ریال اعتبار به بخش مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران مصوب شده بود که از این میزان تنها 18 درصد آن تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه سال 93 ، 300 میلیارد ریال اعتبارات مصوب به صورت صددرصد اختصاص یافته بود، اظهار داشت: این امر طی سالهای اخیر بی سابقه تلقی می شود.
مدیر کل مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: پروژه های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جز پروژه های احداث بنادر صیادی محسوب می شوند.
بهشتیان همچنین به احداث پروژه بندر صیادی بابلسر اشاره کرد و گفت: پروژه های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جز طرح های احداث و پروژه های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک جز طرح های بهسازی محسوب می شوند.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران همچنین پروژه های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ، جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری را جز طرح های ساماندهی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: همچنین پروژه های بنادر صیادی جزیره لاوان و درگهان قشم را جز طرح تاسیسات و تجهیزات زیربنایی مجتمع های صیادی بنادر صیادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار