۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

سفارشات جدید در یاردهای کشتی سازی چین کاهش یافت

بحران طولانی مدت در صنعت کشتی سازی موجب شد تعداد سفارشات ساخت شناورهای جدید در یاردهای کشتی سازی چین در 9 ماه نخست سال جاری میلادی به حداقل برسد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۶۲۳
سفارشات جدید در یاردهای کشتی سازی چین کاهش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا و آمار منتشر شده از سوی اتحادیه صنعت ملی کشتی سازی چین (Cansi)، ظرفیت شناورهای که ساخت آنها در یاردهای کشتی سازی این کشور تمام نشده است در بازۀ زمانی ژانویه- سپتامبر سال جاری میلادی به 109 میلیون و 300 هزار DWT رسید که در مقایسه با سال گذشته کاهش 18.01 درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، میزان سفارشات ناتمام در بازۀ زمانی ژانویه- آگوست سال جاری میلادی با ثبت رقم 114 میلیون و 210 هزار DWT در مقایسه با رقم 123 میلیون و چهار هزار DWT کاهش قابل توجهی داشت.
این گزارش ادامه داد: دریافت سفارشات جدید در یاردهای کشتی سازی چین در مقایسه با سال گذشتۀ میلادی تنها با دو درصد افزایش در 9 ماه نخست به 18 میلیون و 520 هزار DWT رسید. بر همین اساس، دلیل آن را می توان وضعیت وخیم بازار مازاد عرضه دانست که سفارشات جدید را تحت تاثیر خود قرار داده است. کاهش شدید سفارشات در بازۀ زمانی ماه ژانویه تا آگوست نیز از کاهش بی سابقۀ 18.7 درصدی در میزان سفارشات به یاردهای کشتی سازی چین خبر می دهد.
این گزارش در پایان ضمن اشاره به تناژ تولیدی کشتی سازی های چین افزود: در بازۀ زمانی ژانویه- سپتامبر سال جاری میلادی کشتی سازی های این کشور تناژ شناورها را 24 میلیون و 930 هزار DWT ثبت کردند که حاکی از افت 15.1 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشتۀ میلادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار