۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

بندر اوکلند از کانال توسعه یافتۀ پاناما تاثیر نمی پذیرد

مقامات بندری Oakland در بیانیه ای اعلام کردند: با وجود اینکه شناورهای بزرگ برای ترانزیت کالا و رسیدن به کانال توسعه یافتۀ پاناما از بندر Oakland در کالیفرنیا تردد نمی کنند، اختلالی در تجارت این بندر به وجود نیامده است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۹۱
بندر اوکلند از کانال توسعه یافتۀ پاناما تاثیر نمی پذیردبه گزارش گروه بین الملل مانا و پایگاه اطلاعاتی بندر اوکلند، از زمان افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما در تاریخ 28 ژوئن ترافیک شناورها در این بندر با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است؛ به گونه ای که 310 فروند شناور در ماه های جولای و آگوست در آن پهلو گرفته اند.
بر اساس این گزارش، پهلوگیری 276 فروند شناور در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی در بندر اوکلند ثبت شده بود. به بیانی دیگر، افزایش ترافیکی بندر مذکور از زمان افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما 12 درصد اعلام شد.
از سوی دیگر، حجم جابه جایی کانتینری در شلوغ ترین بازۀ زمانی جولای- آگوست شاهد رشد قابل توجهی بود.
مدیر بندر اوکلند، در ادمۀ این گزارش گفت: کانال توسعه یافتۀ پاناما تهدیدی برای این بندر به شمار نمی آید؛ چراکه بندر کالیفرنیا بیش از 80 درصد از واردات کانتینری را از زمان افتتاح کانال ثبت کرده است. چرخش صادراتی نیز در این بندر است بدون تاثیر به فعالیت خود ادامه می دهد.
لازم به ذکر است، بسیاری از کالاهای وارداتی در بنادر جنوبی کالیفرنیا تخلیه می شوند و از آنجا از طریق مسیرهای ریلی ترانزیت می شوند. کانال پاناما برای دسترسی مستقیم به بنادر کرانۀ شرقی آمریکا جایگزین بسیار خوبی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار