۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

تحول در آیندۀ ناوگان شناورهای کروز

افزایش تعداد مسافران و شناورهای ناوگان کروز در تابستان سال جاری میلادی، خبر از آیندۀ روشن صنعت کشتیرانی در این بخش می دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۶۰
تحول در آیندۀ ناوگان شناورهای کروزبه گزارش گروه بین الملل مانا، صنعت کشتیرانی در سال جاری میلادی بخش قابل توجهی از سرمایۀ گذاری خود به ارزش هشت میلیارد و 900 میلیون دلار را به ناوگان کروز اختصاص داد به گونه ای که درخواست رو به رشد سفارش شناورهای کروز برای تردد در قطب شمال مشهود بود. بر همین اساس، صنعت کشتیرانی شاهد تحولی عظیم در ناوگان کروز در سال های آتی خواهد بود.
بر اساس این گزارش، تعداد شناورهایی با ظرفیت جابه جایی کمتر از هزار مسافر در نیمۀ نخست سال جاری میلادی به 26 فروند رسید.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به رشد سریع شناورهای مگا افزود: در ماه سپتامبر سال جاری میلادی و تاکنون سفارش ساخت 60 فروند شناور کروز با قابلیت جابه جایی 142 هزار و 922 نفر در دفتر سفارشات ناوگان کروز به ثبت رسیده است به گونه ای که قرار است 70 درصد از سفارشات با هدف جابه جایی بیش از چهار هزار مسافر ساخته شوند.
گروه تحقیقاتی کلارکسونز انگلستان در این باره گفت: انتظار می رود طی سال های آتی با وارد شدن شناورهای مگا به صنعت کشتیرانی، شاهد رشد چشمگیر در ناوگان شناورهای کروز باشیم. همچنین، اپراتورهای کروز با درنظرگرفتن افزایش تعداد مسافران در آسیا نگرش مثبتی به آیندۀ ناوگان کروز دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار