۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

خلاء کشتیرانی هانجین کره در ائتلاف THE

موسسه تحقیقی Drewry خبر داد: در پی ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی و عدم حضورش در ائتلاف موسوم به THE،ائتلاف مذکور با مشکلاتی برای پوشش سرویس دهی مواجهه شده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۱۵۸
خلاء کشتیرانی هانجین  کره در ائتلاف THEبه گزارش گروه بین الملل مانا ورلد مریتایم نیوزنوشت:هشتمین کشتیرانی کانتینری دنیا پیش ازاینکه با شرایط مالی وخیم روبه رو شود و در دام ورشکستگی گرفتار شود تصمیم داشت که عضو ائتلاف جدید موسوم به THE شود.
این گزارش ادامه داد: ائتلاف موسوم THE قرار بود ازآوریل سال جدید فعالیت خود را آغاز کند که مسئله فروپاشی هانجین کره و نا اطمینانی حول محورتوافقات اعضای جدید، شرایط را برای این ائتلاف پیچیده ساخت. 
کشتیرانی هانجین کره جنوبی یکی از شش خطوط کشتیرانی ـ هاپاگ لوید آلمان، k Line ژاپن، Mitsui O.S.K ژاپن و NYK ژاپن و Yang Mingتایوان – است که در ماه می سال جاری میلادی توافق کردند ائتلافی موسوم به THEرا تشکیل بدهند که از سه ماه دوم سال 2017 مسیرهای تجارت کانتینری غرب -شرق را سرویس دهی کند.
این گزارش ادامه داد: پیش از خروج در ماه آگوست سال جاری میلادی، کشتیرانی هانجین دومین خط کشتیرانی بزرگ این ائتلاف با ظرفیت 460 هزار THEدر مسیر تجاری شرق ـ غرب به شمار می آمد.
موسسه تحقیقی Drewry در ادامه خاطر نشان ساخت: اگرچه با ادغام هاپاگ لوید آلمان و کشتیرانی اتحادیه عرب UASC که ظرفیت 315 هزار TEU را به مسیر تجاری شرق-غرب اضافه کرده تا حدی جایگزینی برای کشتیرانی هانجین صورت گرفته اما این خلاء را به طور کامل پر نمی کند.
لازم به ذکر است  در ماه آگوست سال جاری میلادی، با خروج کشتیرانی هانجین و ورود کشتیرانی اتحادیه عرب UASC سهام بازار ائتلاف موسوم به THE در حدود 24 درصد بود در حالی که سهام بازار ائتلاف موسوم به 2M شامل مرسک دانمارک ،MSC سوئیس و مرچنت هیوندایی کره جنوبی 31 درصد و ائتلاف موسوم به OCEAN شامل-CMA CGM فرانسه، کاسکوی چین،Evergreen تایلند و OOCL هنگ کنک -34 درصد گزارش شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار