روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

2000 تن میگوهای پرورشی استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۳ هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته که تاکنون 2000 تن از 700 هکتار اراضی ساحلی برداشت شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۹۱۵۶
2000 تن میگوهای پرورشی استان بوشهر برداشت شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهرعباسعلی زنده‌ بودی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت بالای در پرورش آبزیان است، گفت: 60 درصد میگوی کشور در این استان ساحلی با توجه به ظرفیت بالای آبزی پروری تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه برداشت میگو در استان بوشهراز 15 شهریور آغاز شده است، افزود: بروز هوای سرد زمینه شیوع بیماری لکه سفید در اراضی پرورشی فراهم می‌کند که برای پیشگیری از بروز این بیماری امسال پرورش دهندگان قدری زودتر از سال‌های قبل برداشت میگو را آغاز کرده‌اند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار تن میگو برداشت شده خاطرنشان کرد: سه هزار و 850 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته که تاکنون دو هزار تن محصول این اراضی برداشت شده است.
وی با بیان اینکه کارشناسان بر این باورند که سردی هوا سبب شیوع بیماری لکه سفید میگو می‌شود، اذعان داشت: نگرانی از گسترش بیماری لکه سفید با خنک شدن هوا زمینه برداشت میگو 15 روز زودتر از سال‌های قبل فراهم کرد.
مدیر کل شیلات استان بوشهر با تاکید بر ضدعفونی مزارع پرورش میگو بیان کرد: بیماری لکه سفید در 11 استخر پرورشی شیوع و کنترل شد که با نظارت صورت گرفته به استخرهای پرورشی دیگر سرایت نکرد.
زنده‌ بودی به ذخیره سازی 800 میلیون قطعه بچه میگو برای پرورش در استخرهای پرورشی اذعان داشت: پیش بینی‌شود بیش از 11 هزار تن میگو از چهار هزار استخر پرورشی استان بوشهر برداشت شود.


برچسب ها: میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار