۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

رشد 50 درصدی ناوگان حمل و نقل جهانی پس از بحران مالی 2008

گروه تحقیقی کلارک سونز انگلیس اعلام کرد:از زمان روی دادن بحران مالی در سال 2008 تاکنون ناوگان حمل و نقل جهانی رشد 50 درصدی را تجربه کرده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۰۵۰
رشد 50 درصدی ناوگان حمل و نقل جهانی پس از بحران مالی 2008به گزارش گروه بین الملل مانا،سیترید به نقل از گروه تحقیقی کلارک سونز انگلیس نوشت:ناوگان حمل و نقل جهانی پس از بحران مالی که در سال 2008 رخ داد تاکنون شاهد رشد 50 درصدی بوده است،به طوری که در حال حاضر نه هزار فروند شناور با ظرفیت 1.2 میلیارد gt و1.8 میلیارد dwt در ناوگان دنیا در حال تردد هستند.
این گزارش ادامه داد:رشد ناوگان حمل و نقل جهانی از لحاظ gt در سال های 2010 و 2011 به هشت درصد رسید و پیش بینی ها حکایت از افت این رقم به 3 و 2 درصد به ترتیب در سال جاری میلادی و سال 2018 دارد.
 در حال حاضر میزان ظرفیت اضافی و بیش از اندازه ناوگان حمل و نقل جهانی به 15 درصد رسیده است.
ناگفته نماند،عواملی مانند میزان بالای سفارشات کشتی های جدید در سالهای 2010، 2013 و 2015،تزریق مالی از سوی بخش خصوصی و گرایش به سمت اکو-کشتی های جدید مقرون به صرفه زیست محیطی مزید برعلت شده اند.
کلارک سونز انگلیس در ادامه یادآور شد:در نتیجه شرایط مازاد و بار اضافی میزان اوراق سازی روبه افزایش است،چنانچه در نیمه نخست سال جاری میلادی دوران بی سابقه ای را از لحاظ اوراق سازی فله برها با ظرفیت 22.1 میلیون dwt شاهد بودیم.
شایان ذکر است: در گزارش ماه جاری موسسه رده بندی Alphaliner آمده است که کشتی کانتینری پاناماکس ده ساله اوراق شد.
کشتی مذکور جوان ترین کشتی کانتینری آسیب ندیده در طول تاریخ بود که اوراق شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار