روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان:

اجرای طرح مارینا در دریای خزر بررسی می شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: حوضچه غربی بندر انزلی بهترین نقطه برای ایجاد مارینا در سطح کشور است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۹۳۳
اجرای طرح مارینا در دریای خزر بررسی می شود
به گزارش مانا،حسین چراغی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی طرح مجتمع گردشگری دریایی (مارینا )‌ را در دست مطالعه دارد، گفت: محل انتخابی در حوضچه غربی بندر انزلی بهترین نقطه برای ایجاد مارینا در سطح کشور و دارای زیر ساختهای لازم برای این امر است .
وی افزود: حدود یک هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بندر انزلی صورت گرفته تا بخش خصوصی در این حوزه به راحتی سرمایه گذاری کند.
به گفته وی سیاست های تشویقی در این حوزه به ویژه در خصوص خرید کشتی های مسافری از طریق اعطای تسهیلات بانکی با بهره بسیار پایین وجود دارد.
چراغی با بیان بخشهایی مختلف مجتمع گردشگری خاطرنشان کرد: برای این مجتمع گردشگری بخشهایی از قبیل هتل پنج ستاره، مراکز خرید، مراکز بازی های دریایی و موزه دریایی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تاثیراجرای این طرح بر تولید ناخالص ملی استان و کشور خاطرنشان کرد: این طرح می تواند با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه لازم جهت ایجاد اشتغال و همچنین افزایش درآمد در سطح استان را فراهم کرده و حتی بر تولید ناخالص ملی GDP استان و کشور موثر باشد.
وی با بیان مراجعه و ابراز علاقمندی چندین سرمایه گذار در این زمینه تصریح کرد: در حال مطالعه روی این طرحها هستیم و در صدد هستیم متخصص ترین سرمایه گذار این بخش را جذب کنیم .
بندرانزلی در محدوده شهر قرار دارد و با توجه به امکانات و زیرساختهای شهری، طبیعت زیبا و محبوبیت بین گردشگران، مکان بسیار مناسبی برای دهکده دریایی یا مارینا محسوب می شود.
برچسب ها: انزلی مارینا
ارسال نظرات
آخرین اخبار