۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

صادرات در گمرک پارس جنوبی 55 درصد افزایش یافت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی در 5 ماه نخست امسال 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۸۸۴۸
صادرات در گمرک پارس جنوبی 55 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مانا مهدی یوسفی با بیان اینکه 7.4 میلیارد دلار کالای غیر نفتی و میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است گفت: این میزان صادرات در پنج ماهه اول سال جاری به کشورهای مختلف صادر شده که میزان صادرات کالاها و محصولات تولیدی منطقه در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش یافته است.
وی میزان صادرات میعانات گازی در پنج ماهه نخست سالجاری را 7.1 میلیون تن عنوان کرد و افزود: صادرات میعانات گازی نسبت به مدت مشابه پارسال 76 درصدافزایش یافته است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطر نشان کرد: از محل صادرات این محصول در بازه زمانی یاد شده دو میلیارد و 921 میلیون و 603 هزار و 998 دلار در آمد عاید کشور شده است.
یوسفی ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی از منطقه ویژه پارس جنوبی را چهار ونیم میلیارد دلار دانست و اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال 8.2 میلیون تن کالاهای غیر نفتی متشکل از هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول به مقصد 29 کشور مختلف صادر شده که این حجم از کالاهای تولیدی و صادارتی منطقه نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان مجموع صادرات محصولات تولیدی منطقه در پنج ماهه اول امسال گفت: در پنج ماهه اول امسال 15 میلیون و 359 هزار و 921 تن به ارزش هفت میلیارد و 476 میلیون و 543 هزار و 174 دلار به خارج از کشور صادر شد که از حیث وزن و ارزش صادرات این محصولات در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 55 و 36 درصد رشد را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار