روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد:

احیای دو تالاب شادگان و هورالعظیم وظیفه دینی و ملی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خواستار احیای دو تالاب بین المللی شادگان و هورالعظیم با هدف پیشگیری از بروز گرد و خاک شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۷۴۲
احیای دو تالاب شادگان و هورالعظیم وظیفه دینی و ملی است

به گزارش خبرنگارمانا ، آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری در دیدار با مدیران محیط زیست و کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه صیانت و حفاظت از این دو تالاب یک وظیفه دینی و ملی است گفت: محیط زیست با نظارت کامل ازآلودگی دو پهنه آبی کشور که نقش مهمی در تعادل اکولوژیکی استان دارد جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه بخش های خشک شده این دو تالاب نقش مهمی در بروز گرد و خاک در خوزستان داشته اند افزود: باید جلوی دست اندازی به محدوده این دو تالاب را گرفت.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در سال های اخیر به علت خشکسالی و عدم تامین حق آبه، صدمات و لطمات زیادی به این دو تالاب مهم وارد شده است تصریح کرد: زمانی تالاب شادگان 400هزار هکتار وسعت داشت اما در حال حاضر بسیار محدود شده است لذا باید با مدیریت و برنامه ریزی این دو تالاب را احیا کرد.
آیت ا... موسوی جزایری با بیان اینکه در صورت احیای این دو تالاب می توان این دو پهنه آبی را به دو مکان گردشگری تبدیل کرد اظهار داشت: رژیم بعثی عراق نقش مهمی در تخریب و خشک کردن تالاب هورالعظیم داشت.
وی به مشکلات امنیتی عراق که سبب شده این کشور کمتر به مسایل زیست محیطی و درخت کاری مناطق بیابانی بپردازد اشاره و گفت: نباید منتظر اقدام دولت عراق ماند بلکه باید با تمام توان خود برای احیای این دو تالاب عظیم که منبع درآمد ساکنان اطراف است، تلاش کنیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: احیای این دو تالاب مستلزم همراهی و تلاش تمامی مسوولان بویژه سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های نفت و نیرو، استانداری خوزستان و مردم است.
وی تاکید کرد ما باید در برابر نسل های آینده پاسخگو باشیم وبیش ازاین نباید اجازه داد به محیط زیست آسیب برسد.
شایان ذکر است دو تالاب بین المللی شادگان در جنوب استان و هورالعظیم در غرب خوزستان در یک دهه اخیر با چالش های زیست محیطی و آلودگی مواجه بوده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار