۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

آلمان بیمارستان 500تختخوابی در منطقه آزاد اروند می سازد

یک شرکت آلمانی قصد دارد در ساخت یک بیمارستان 500تختخوابی در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند سرمایه گذاری کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۶۸۱
آلمان بیمارستان 500تختخوابی در منطقه آزاد اروند می سازد
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر گفت:توافق اولیه با شرکت آلمانی برای ساخت این بیمارستان در منطقه دیریفارم آبادان صورت گرفته و مقدمات آن فراهم شده است.
علیرضا آموزنده با بیان اینکه برای ساخت بیمارستان 500تختخوابی 40هکتار زمین بین دو شهرساحلی آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان که نخستین سرمایه گذاری خارجی پس از برجام در بخش درمان و بهداشت منطقه آزاد اروند است شروع شود.
وی احداث این بیمارستان را یکی از نیازهای اساسی منطقه آزاد اروند که حدود 450هزارنفر در آن زندگی می کنند بیان کرد و افزود: در افق 20ساله جمعیت این منطقه به دو میلیون نفر خواهد رسید لذا توسعه مراکز درمانی در منطقه آزاد اروند یک ضرورت است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند به تازگی گفته است 500پروژه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش های مختلف این منطقه طراحی و آماده شده است.
خرمشهر ، آبادان و جزیره زیبای مینو در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 فعالیت اقتصادی و تجاری خود در محدوده 17هزار هکتار شروع کرد ولی در سال 1392محدوده منطقه آزاد به بیش از دو برابر افزایش یافت . این منطقه که به آبهای بین المللی دسترسی دارد با هدف جبران عقب ماندگی های ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر و استفاده از ظرفیت های اقتصادی ، گردشگری و تجاری جنوب خوزستان شکل گرفت.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار