۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

صیادان بوشهری تا ساعت24 امشب به اسکله باز می گردند

معاون صیادی و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: با ممنوع شدن صید میگو از 15 شهریور در آبهای استان بوشهر شناورهایی که در این عرصه فعالیت دارند تا ساعت 24 امشب به اسکله‌های 25 گانه استان بوشهر بازمی‌گردند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۸۶۵۸
صیادان بوشهری تا ساعت24 امشب به اسکله باز می گردند
عباس آهنگر مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به پایان صید میگو در آبهای استان بوشهر اظهار داشت: صیادان تا 40 روز صید 1175 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 10.4 درصدی دارد.
وی با بیان اینکه میزان صید میگو نسبت به میانگین 5 ساله در استان بوشهر کاهش 22.5 درصدی دارد گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده متوسط صید میگو در 5 ساله گذشته سالانه 1511 تن است که صید امسال نسبت به این آمار کاهش 22.5 درصد نشان می‌دهد.
معاون شیلات استان بوشهر بیشترین میگوی صید شده  توسط صیادان شهرستان بوشهر ذکر کرد و افزود: صیادان شهرستان بوشهر در 40 روز صید 625 تن میگو صید کردند که 53.3 درصد کل صید استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.
آهنگر مقدم با بیان اینکه کمترین میگو در اسکله گناوه تخلیه شده است تصریح کرد: صیادان گناوه‌ای در 40 روز گذشته 23 تن میگو صید کرده‌اند که دو درصد کل میگوی صید شذه استان بوشهر را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال هشت هزار صیاد در صید میگو مشارکت دارند تصریح کرد: در صید آبزی با ارزش«میگو» هشت هزار صیاد بوشهری با 740 فروند قایق و حدود 500 فروند لنج فعالیت می‌کنند.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار