۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

نیمی از ناوگان کانتینری هانجین از دسترسی به بنادر منع شدند

در پی فروپاشی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، نیمی از کشتی های کانتینری این شرکت اجازه بارگیری و پهلوگیری در بنادر دنیا را ندارند واین مسئله وضعیت نامشخص و مبهمی برای مشتریان و تولیدکنندگان در مورد سرنوشت کارگوها و نرخ کرایه حمل در پی داشته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۶۵۶
نیمی از ناوگان کانتینری هانجین از دسترسی به بنادر منع شدندبه گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز نوشت: شرایط برای هشتمین خط کشتیرانی کانتینری دنیا وقتی سخت تر شد که بانکها از حمایت خود دست برداشتند و این خط کشتیرانی کره جنوبی تصمیم به ورشکستگی علنی خود گرفت.
بر این اساس، یک فروند شناوراز سوی یک طلبکار در آبهای سنگاپور به سرقت رفت و شرکت های آمریکا اقدامات قانونی برعلیه هانجین جهت توقیف شناورها و دیگر اموالی که تسویه مالی صورتحساب هایشان انجام نگرفته بود را در پیش گرفتند.
رویترز در ادامه این تحلیل یادآور شد: وضعیت ابهام آمیز کارگوها در دریا بزرگترین مشکل در حال حاضر به شمار می آید، اینکه چه اتفاقی برای کارگوها پیش خواهد آمد مایه نگرانی و ناآرامی را در میان مشتریان و تولیدکنندگان به وجود آورده است.
اتحادیه رهبران صنعت خرده فروشی آمریکا از وزارت بازرگانی و کمیسیون دریایی فدرال این کشور درخواست  اقدام جدی برای کاستن  اختلال و آشگفتی  ناشی از توقیف شناورهای هانجین در بنادر کرد.
یکی از مقامات کشتیرانی هانجین به رویترز گفت: تقریبا نیمی از کشتی های کانتینری ناوگانش از دسترسی به بنادر جهان شامل شانگهای، سیدنی، هامبورگ، لانگ بیچ و کالیفرنیا منع شده اند.
ناگفته نماند، پس از اینکه دولت کره اعلام کرد که مقامات بنادر تضمین به پرداخت دستمزدها دادند، کشتی های هانجین از اواخر هفته گذشته فعالیتشان را در بنادر اصلی کره جنوبی-بوسان و اینچئون از سر گرفتند به طوری که چهارشنبه هفته گذشته اجازه پهلوگیری به هشت فروند کشتی کانتینری شرکت هانجین در بندر بوسان کره جنوبی داده شد.
گروه تجاری کره نیز در روز سه شنبه هفته گذشته خبر از توقیف ده فروند شناورهانجین داده بود که این شرکت تعداد اعلام شده شناورها را نپذیرفت.
 
برچسب ها: هانجین کره
ارسال نظرات
آخرین اخبار