۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

افزایش دو برابری صادرات کالای غیر نفتی از پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: 20 میلیون تن کالای غیر نفتی و محصولات پارس جنوبی در پنج ماه گذشته از گمرک عسلویه صادر شد که رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۸۵۲۹
افزایش دو برابری صادرات کالای غیر نفتی از پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد پورحیدر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گمرکی در عسلویه افزایش یافته اظهار داشت: گمرک پارس جنوبی به سیستم‌های جامع گمرکی و اظهار از راه دور مجهز است که زمینه تسریع صادرات محصولات را فراهم کرده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی گفت: در پنج ماه نخست امسال 20 میلیون تن محصولات مختلف غیر نفتی از پارس جنوبی صادر شده که رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
پورحیدر خاطر نشان کرد: این کالاها شامل میعانات گازی ، پلی اتیلن سبک و سنگین ، بوتان ، پروپان ، پارازایلین ، گاز آمونیاک ، کود اوره ، رافینیت و سیمان پورتلند به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد.
وی کشورهای مورد هدف صادرات این محصولات را چین ، ژاپن ،امارات متحده عربی ، افغانستان ، آذربایجان ، ترکیه و هندوستان دانست.
مدیرکل گمرک پارس جنوبی از افزایش 76 درصدی ارزش میعانات گازی صادر شده در این مدت خبر داد که قیمت آن در بازارهای جهانی با نفت خام برابری می کند.
پورحیدر افزود: در این مدت بیش از 66 هزار تن کالا به ارزش بیش از 573 میلیون دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.
برچسب ها: پارس جنوبی گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار