۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

تدوین آیین نامه جامع تضامین و سپرده ها در بنادر کشور

ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی از لزوم تدوین آیین نامه جامع تضامین و سپرده ها با رویکرد عملیاتی شدن این آیین نامه در کلیه قراردادها و معاملات سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۳۹۹
تدوین آیین نامه جامع تضامین و سپرده ها در بنادر کشور
به گزارش مانا حیدر فرزانه در حاشیه نشست هم اندیشی رؤسای امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر تابعه در بندر نوشهرگفت: استقبال گسترده سرمایه گذاران داخلی و خارجی و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری های در بنادر کشوراز تاثیرات برجام است. 
وی افزود: در این راستا می توان از اعطای خط اعتباری هند جهت مشارکت در طرح توسعه بندر چابهار نام برد که اخیراً قرارداد همکاری در این زمینه بین دو کشور به امضا رسیده است . 
ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت برگزاری این نشست خاطرنشان کرد: این نشست با توجه به تأکیدات مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر لزوم تدوین آیین نامه جامع تضامین و سپرده ها با رویکرد عملیاتی شدن این آیین نامه در کلیه قراردادها و معاملات سازمان به منظور صیانت از حق و حقوق سازمان به عنوان دستگاه حاکمیتی با حضور مسئولین امورمالی بنادر سراسر کشور برگزار می شود . 
فرزانه با بیان اینکه آئین نامه جدید جهت خرید خدمت و انجام معاملات دولتی به استناد ماده 6 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تدوین شد تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از قراردادهای سرمایه گذاری و برگزاری مزایده های مربوط به این نوع سرمایه گذاری ها، منطبق با مفاد آیین نامه نیست در این نشست عملیاتی کردن آیین نامه و الحاق سایر مقررات مورد عمل سازمان بمنظور صیانت از حقوق بیت المال مورد بررسی قرار می گیرد. 
وی افزود: اداره کل امور مالی بمنظور ایجاد رویه واحد، اطمینان از رعایت قوانین و مقررات، استقبال از نظرات دستگاه های نظارتی و همچنین در راستای اجرایی کردن تکالیف شورای عالی و هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نسبت به برگزاری منظم این نشست ها تأکید می کند. 
شایان ذکر است گردهمایی رؤسای امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر تابعه به منظور هم اندیشی درخصوص جمع بندی نهایی آئین نامه تضمین معاملات روزهای 30 و 31 مرداد ماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد . 
ارسال نظرات
آخرین اخبار