۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰

استقرار دروازه های گمرکِ منطقه آزاد اروند در هفته دولت

مدیرحقوقی و رئیس شورای راهبردی استقرار گمرک سازمان منطقه آزاد اروند از استقرار دروازه های گمرک منطقه آزاد اروند درهفته دولت خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۳۳۹
استقرار دروازه های گمرکِ منطقه آزاد اروند در هفته دولت
سیدزین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه انجام همه وظایف ذاتی منطقه آزاد اروند و آثار حقوقی آن منوط به تعیین حدود منطقه است افزود: هم اکنون محدوده منطقه آزاد اروند محصور شده و بستر لازم برای استقرار گمرک در منطقه آزاد اروند فراهم شده است.
وی اظهارداشت: هم اکنون کانکس های موقت گمرک در حال استقرار و تجهیز هستند.
وی با بیان اینکه ایجاد گمرک در ورودی های منطقه آزاد اروند مطابق قانون مناطق آزاد کشور است افزود: با ایجاد حصار، تکلیف اقامت اشخاص خارجی در منطقه مشخص شده و وزارت امور خارجه در منطقه مستقر می شود.
مدیرحقوقی و رئیس شورای راهبردی استقرار گمرک سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه فعال شدن ورودی های گمرک ، شرایط بهتری برای فعالیت های اقتصادی در محدوده منطقه آزاد فراهم می شود افزود: با ایجاد حصار در محدوده منطقه آزاد اروند، کارت شهروندی به ساکنان منطقه داده می شود و به وسیله کارت شهروندی تقاضای پروانه های تجاری و بازرگانی کنند.
وی، خرید و فروش خودروها ، اجاره املاک ، کفالت خارجی ها و شراکت با آنها وبا سرمایه گذاران با برخورداری منطقه از شرایط و امکانات مالی و معنوی دولتی منطقه آزاد در این راستا از طریق شهروندان اروندی انجام خواهد شد.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای در 17هزار هکتار فعالیت خود را شروع کرد ولی در بهمن ماه 1393 درجریان سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به آبادان ، محدوده منطقه آزاد اروند با دو برابر افزایش به 34هزار هکتار رسید.
در طول 11سال از شکل گیری و شروع به فعالیت منطقه آزاد اروند، فنس کشی و ایجاد حصار در محدوده، یکی از چالش برانگیزترین مسایل پیش رو بوده است.
با ایجاد حضارکشی ، اراضی و شهرهای واقع در منطقه آزاد اروند از سرزمین مادری خود جدا می شوند.
هم اکنون بنادر آبادان ، خرمشهر و جزیره مینو جزو منطقه آزاد اروند هستند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار