۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

صادرات از بنادر مازندران 45 درصد کاهش یافت

طی پنج ماه گذشته میزان صادرات در بنادر استان مازندران با کاهش 45 درصدی و میزان واردات با کاهش 23 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۲۱
صادرات از بنادر مازندران 45 درصد کاهش یافت
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آمار های تخلیه و بارگیری در بنادر استان مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون حاکی از کاهش صادرات و واردات در این بنادر است.                                                          
سیاوش رضوانی بیان داشت: بر این اساس میزان صادرات طی پنج ماهه نخست امسال با کاهش 45 درصدی و میزان واردات نیز با کاهش 23 درصدی همراه بوده است.با این وجود افزایش صادرات در سال جاری هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین اولویت های کاری اداره بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته است.                                                                                                                     
وی گفت: از آنجا که بیشتر مواد صادراتی از بنادر مازندران به صورت کنسانتره صورت می گیرد، بنابراین حجم صادرات از نظر وزنی قابل توجه نیست.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، طی پنج ماهه نخست سال گذشته در مجموع هفت هزار تن کنسانتره شامل انواع مواد غذایی به روسیه صادر شد که امسال در مدت مشابه شاهد صادرات پنج هزار تنی از طریق بنادر مازندران بودیم.                     
این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: قصد داریم صادرات صیفی جات، میوه و گل گیاه از بنادر مازندران را امسال بیش از پیش رونق دهیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران اذعان داشت: این در حالی است که طی سالهای گذشته عمدتاً مواد معدنی و ساختمانی از بنادر مازندران صادر می شد.                                                                                                                          
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، بازار هدف صادرات از بنادر مازندران به بنادر روسیه در شمال دریای خزر در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه های فرعی جهت توسعه صادرات از بنادر استان مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه، اظهار داشت: این کارگروه به صورت جدی فعالیت های خود را پیگیری خواهد کرد.                                       
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران بر ضرورت توسعه صادرات به تمام کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کرد و یادآور شد: صادرات به کشور ترکمنستان هم اکنون از راه زمینی صورت می گیرد، بنابراین نمی توانیم صادرات به این کشور از طریق دریا را داشته باشیم.        
رضوانی گفت: افزایش صادرات از طریق بنادر استان مازندران با ترغیب بخش خصوصی نسبت به توسعه صادرات از این طریق صورت خواهد گرفت.
وی گفت: قصد داریم به همین منظور مذاکراتی با روسای اتاق های بازرگانی استان های همجوار جهت توسعه صادرات از طریق بنادر مازندران انجام دهیم.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: به این ترتیب با انجام مذاکرات مستقیم با بازرگانان ضمن ترغیب آنها به صادرات از طریق بنادر مازندران در صورت مطرح شدن مشکلات بازرگانی در بنادر استان، هر چه سریعتر نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.            
رضوانی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات در حال انجام بتوانیم تا پایان سال جاری شاهد رشد مثبت صادرات در بنادر استان مازندران باشیم.          
وی همچنین در خصوص وضعیت کاهش واردات از بنادر استان مازندران اظهار داشت: واردات از طریق بنادر روسیه و قزاقستان به بنادر استان مازندران صورت می گیرد هر چند هم اکنون شاهد کاهش 23 درصدی صادرات از بنادر استان مازندران هستیم اما امید می رود تا پایان سال این رقم مثبت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار