۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

احیای مجدد بزرگترین اسکله تفریحی کشور در قشم

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از احیای مجدد بزرگترین اسکله تفریحی ویژه پهلوگیری شناورهای تفریحی و بادبانی کشور در جزیره قشم خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۱۲
احیای مجدد بزرگترین اسکله تفریحی کشور در قشم
فرزین حقدل در گفتگو با خبرنگار مانا به ایجاد اسکله هامون به عنوان یکی از مهمترین اسکله های تفریحی جنوب کشور اشاره کرد و گفت: این اسکله در گذشته فعالیت داشت اما هم اکنون بدون استفاده و به صورت متروکه در آمده است.                  
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در نظر داریم تا این اسکله را به یکی از مهمترین اسکله های تفریحی کشور تبدیل کنیم که در این راستا اقدامات اولیه نیز صورت گرفته است.                        
حقدل با بیان اینکه این اسکله در ضلع شمالی جزیره قشم واقع شده است، اظهار داشت: تبدیل اسکله هامون به مهمترین اسکله تفریحی کشور، نیازمند لایروبی و بهسازی فضای قدیمی این اسکله است که با صرف اعتبارات از سوی سازمان منطقه آزاد قشم صورت خواهد گرفت.
به گفته وی، با احیای مجدد اسکله تفریحی هامون در جزیره قشم این امکان برای شناورهای تفریحی و بادبادنی بسیار بزرگ فراهم می شود تا بتوانند در این اسکله پهلوگرفته و نسبت به فعالیت های گردشگری دریایی اقدام کنند.                      
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه تاکنون اسکله تفریحی ویژه پهلوگیری شناورهای تفریحی در کشور وجود نداشته است، تاکید کرد: اسکله هامون می تواند به نخستین و بزرگترین اسکله تفریحی کشور تبدیل شود.                          
معاون فرهنگی، اجتماعی و گرشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین خاطرنشان ساخت: هم اکنون عملیات اجرایی بازسازی و احیای اسکله تفریحی هامون با اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم توسط گروه پیمانکار آغاز شده است.                         
حقدل در ادامه به طرح توسعه اسکله کندالوی قشم اشاره کرد و گفت: این اسکله مهمترین مرکز تردد گردشگران به جزیره هنگام محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در جزیره هنگام نیز در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد، بیان کرد: بر این اساس طرح توسعه اسکله کندالو و تجهیز آن نیز توسط این سازمان در حال انجام است.    
به گفته وی، به منظور توسعه اسکله کندالو، ساختمان ویژه استقرار گردشگران و نیز موج شکن در این اسکله ایجاد شده است که تا قبل از پایان سال این پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.                                                          
وی اذعان داشت: با توسعه اسکله کندالو و ساماندهی فعالیت قایق های تفریحی فعال در آن ضمن افزایش خدمات رسانی مناسب به گردشگران و جلب رضایت آنها، گردشگری در مسیر قشم – هنگام از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد.                                     
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: همچنین بهسازی، تجهیز و توسعه اسکله های تفریحی واقع در محدوده جنگل های حرا از جمله اسکله های طبل وسهیلی توسط سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است.                                     
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، همواره در طول سال گردشگران زیادی برای بازدید از جنگل های دریایی حرا به روستاهای مذکور جهت تردد دریایی در این جنگل ها وارد می شوند.                                                                      
وی درباره وضعیت بندر لافت نیز گفت: این بندر که ویژه پهلوگیری شناورهای لندینگ کرافت است هم اکنون در حال بهسازی است.
به گفته حقدل، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا قبل از پایان سال عملیات لایروبی اسکله بندر لافت به اتمام خواهد رسید تا شاهد توسعه ترددهای شناورهای لندینگ کرافت در این بندر باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار