۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

هشت هزار صیاد بوشهری برای صید میگو به دریا زدند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: هشت هزار صیاد استان بوشهر بوسیله 1180 قایق و لنج برای صید میگو تورهای خود را در دریای خلیج فارس رها کردند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۷۸۴۹
هشت هزار صیاد بوشهری برای صید میگو به دریا زدند
عباسعلی زنده‌بودی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به آزاد شدن صید میگو در استان بوشهر اظهار داشت: قایق‌داران و لنج داران بوشهری صید میگو را در خلیج فارس آغاز کردند.
وی با بیان اینکه صید میگو برای قایق‌های صیادی از چهار مرداد و برای لنج‌ها از شش مرداد آزاد شده گفت: 680 قایق و 500 فروند لنج برای صید میگو راهی آب های ساحلی استان بوشهر شدند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 12 هزار صیاد حرفه‌ای در این استان در امر صید آبزیان فعال هستند افزود: از این تعداد صیاد هشت هزار نفرشان در صید میگو در 1180 شناور فعالیت می‌کنند.
زنده بودی با اشاره به وجود 25 اسکله صیادی در استان بوشهرافزود: صیادان پس از بازگشت از دریا، صیدشان را در 25 مرکز، تخلیه می‌کنند.
وی با بیان این که سال گذشته صیادان استان یک‌هزار و337 تن میگو در مدت 43 روز صید کردند، ادامه داد: فصل صید میگو معمولا 40 تا 60 روز است و زمان پایان صید پس از بررسی گروه‌های گشت تحقیقات دریایی اعلام می شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سالانه بین 50 تا 60 هزار تن انواع آبزی در این استان صید می‌شود.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار