۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

سرنوشت نامعلوم دو ملوان لنج غرق شده در جاسک

دبیر ستاد بحران فرمانداری جاسک گفت: با گذشت بیش از 36 ساعت از وقوع حادثه برای یک فروند لنج در 60 مایلی بندر جاسک، هنوز سرنوشت دو ملوان مفقود شده این لنج نامشخص است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۷۸۱۲
سرنوشت نامعلوم دو ملوان لنج غرق شده در جاسک
علی گمتیلی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار کرد: شنبه شب گذشته(سوم مردادماه) یک فروند لنج در فاصله حدودا 60 مایلی بندر جاسک دچار حادثه و غرق می‌شود.
وی با اشاره به مواج بودن دریای عمان طی روزهای اخیر افزود: این لنج علیرغم هشدارهای داده شده از وضعیت جوی اقدام به دریانوردی کرده بود که متاسفانه دچار حادثه می‌شود.
گمتیلی با اشاره به نجات چهار نفر از سرنشینان این لنج، گفت: این افراد توسط سایر شناورهای صیادی از مرگ نجات داده شدند، اما هنوز جستجوها برای یافتن دو نفر دیگر ادامه دارد.
دبیر ستاد بحران فرمانداری جاسک از اعزام تیم‌های جستجو و نجات مردمی، نیروهای ارتش و دریابانی برای نجات جان این دو نفر خبر داد و اضافه کرد: با وجود شرایط نامساعد جوی، احتمال زنده ماندن این دو نفر بسیار ضعیف است، با این وجود کماکان جستجوها ادامه دارد.
وی با انتقاد از عدم پوشش‌های امداد و نجات دریایی در حوزه شرق هرمزگان و خصوصا جاسک، بیان کرد: متاسفانه علیرغم فعالیت تعداد قابل توجهی لنج و قایق صیادی و همچنین شناورهای تجاری، شناور ناجی در این منطقه مستقر نشده است.
گمتیلی ادامه داد: چندی پیش نیز یک لنج تجاری دچار حادثه شد و در این حادثه کسی نتوانست مانع خسارات جانی شود.
دبیر ستاد بحران فرمانداری جاسک تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای این مهم در سطوح مختلف استانی و ملی صورت گرفته اما نتیجه‌بخش نبوده و مساعدتی صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: این درحالی است که حتی اسکله مورد نیاز شناور ناجی نیز در بندر جاسک نصب شده است.
برچسب ها: لنج مفقود
ارسال نظرات
آخرین اخبار