روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

ساخت نخستین مارینای کشور در بندر انزلی/ فراخوان جذب سرمایه گذار به زودی منتشر می شود

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز عملیات ساخت نخستین تفریحگاه ساحلی کشور (مارینا) در بندر انزلی از نیمه دوم سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۷۸۳
ساخت نخستین مارینای کشور در بندر انزلی/ فراخوان جذب سرمایه گذار به زودی منتشر می شود
مهندس حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بر اساس تاکیدات مقام وزارت راه و شهرسازی و ریاست سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه گردشگری دریایی در شمال کشور در دستور کار ادارات بنادر و دریانوردی استان های شمالی کشور قرار گرفته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه بیان داشت: بر این اساس اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز توسعه گردشگری دریایی را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر توسعه گردشگری زمینه اشتغالزایی را نیز در استان فراهم کند.
به گفته وی، بر اساس مطالعات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی قصد داریم به زودی عملیات اجرایی ایجاد ساخت نخستین تفریحگاه ساحلی کشور (مارینا) در بندر انزلی را آغاز کنیم.
چراغی با بیان اینکه به رغم وجود سه دریای خزر، عمان و خلیج فارس و پتانسیل بالای این مناطق برای توسعه گردشگری، هم اکنون هیچ مارینایی در کشور وجود ندارد، مارینا را یکی از مهمترین راه های درآمدزایی در دنیا عنوان کرد و بیان داشت: این در حالی است که در دنیا 645 مارینا وجود دارد که سهم کشور همسایه ترکیه از این تعداد 35 مارینا و امارات سه مارینا است.
وی بر ضرورت احداث و توسعه مارینا در نوار ساحلی کشور تاکید کرد و گفت: لازمه توسعه گردشگری دریایی و درآمدزایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند به این حوزه، ایجاد مارینا است که با ساخت آن در بندر انزلی، شاهد راه اندازی نخستین مارینا در کشور خواهیم بود که می تواند باعث تحول گردشگری دریایی شود و علاوه بر آن به الگوی مناسبی برای ایجاد مارینا در سایر بخش های ساحلی کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه ایجاد مارینا بسیار بالا است خاطرنشان ساخت: بنابراین لازمه ساخت مارینا، ورود سرمایه گذار بخش خصوصی است و به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار برای شروع عملیات اجرایی این پروژه از طریق جراید کثیرالانتشار اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این پروژه بیان داشت: هم اکنون قبل از اعلام فراخوان شاهد علاقه مندی تعداد زیادی سرمایه گذار برای انجام این پروژه هستیم.
چراغی گفت: با طی شدن مراحل جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، پیش بینی می شود عملیات اجرایی این پروژه گردشگری دریایی از اوایل نیمه دوم امسال آغاز شود.
این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به اینکه هنوز پیش بینی دقیقی از میزان اعتبار لازم برای انجام این پروژه صورت نگرفته است، گفت: اما بر اساس برآوردهای اولیه صورت گرفته، شروع این پروژه به اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در بندر انزلی نظیر اسکله و ترمینال مسافری در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار داده خواهد شد، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات لازم جهت خرید انواع شناور تفریحی و مسافری و نیز ایجاد سایر تاسیسات بندری را در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد داد.
چراغی هدف اصلی از اجرای این پروژه را توسعه سفرهای دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: به همین جهت سازمان بنادر و دریانوردی نهایت حمایت خود را از سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام خواهد داد تا این پروژه به سرانجام رسد.
وی با بیان اینکه در این مارینا هتل، رستوران دریایی، کلوپ ورزش های دریایی و ... ایجاد می شود، اذعان داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ساخت این مکانها باید از سازمان های مرتبط از جمله سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تسهیلات لازم را اخذ کند.
به گفته وی، بر اساس جلسات تشکیل شده باحضور ارگان های مختلف استان، در ساخت نخستین مارینای کشور، تمام سازمان های مرتبط همکاری لازم را خواهند داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار