روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

شناور ژاپنی؛ جایزۀ بهترین شناور سال را گرفت

اولین قایق یدک کش، مجهز به سوخت LNG و متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن توانست «جایزۀ بهترین شناور سال» 2015 میلادی را از آن خود کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۷۳۹
شناور ژاپنی؛ جایزۀ بهترین شناور سال را گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا، «جایزۀ بهترین شناور سال» 2015 میلادی به شناور مجهز به سوخت LNG موسوم به Sakigake و متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن به موجب برخورداری از عملکرد بالای زیست محیطی، طراحی و تکنولوژی های توسعه یافته تعلق گرفت. این قایق یدک کش از سوی انجمن معماری دریایی و مهندسی اقیانوس (JASNAOE) ژاپن طراحی و در یارد کشتی سازیِ یوکوهاما وابسته به شرکت Keihin Dock ساخته شد.
بر اساس این گزارش، موتورِ بهترین شناورِ سال 2015 میلادی مجهز به سیستم سوخت دوگانۀ دیزلی و LNG است و در مقایسه با قایق های یدک کشِ دیگر که از سوخت دیزلی استفاده می کنند، قادر به کاهش 30 درصدی انتشار کربن دی اکسید و80 درصدی نیتروژن اکسید است و به هنگام استفاده از سوخت LNG هیچ سولفوری منتشر نمی کند. این شناور در ماه آگوست سال 2015 میلادی به خط کشتیرانی ژاپن تحویل داده شد و پس از آن به اجارۀ شرکت خدمات دریایی Wing در یوکوهاما درآمد.
این گزارش در ادامه افزود: این نخستین باری نیست که NYK ژاپن افتخار دریافت «جایزۀ بهترین شناور سال» را تجربه می کند. شناور کروز گروه کشتیرانی ژاپن نیز در سال 1990 برندۀ همین جایزه شد و بهترین شناور سال نام گرفت. همچنین، دو شناور باری متعلق به شرکت تابعۀ NYK با نام تجاریِ خط NYK- Hindoe در سال 2010 میلادی جایزۀ ویژه ای را دریافت کردند و در سال 2013 میلادی شناور حمل زغال سنگ این شرکت بعنوان برترین شناور سال معرفی شد.
این گزارش ضمن اشاره به سیاست های گروه NYK و طرح مدیریتی آن ادامه داد، این شرکت قرار است تا سال 2018 میلادی اولین شناور حمل خودرو مجهز به سوخت LNG و شناور سوخت رسان LNG را بسازد.
شایان ذکر است، کمک هزینۀ مالی برای ساخت شناور مجهز به سوخت LNG از سوی وزارت اقتصاد ژاپن، وزارت تجارت و صنایع و وزارت زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل تامین شد. وزارتخانه های مذکور از تمامیِ طرح هایی که صرفه جوییِ انرژی در بخش لجستیک و توسعۀ حمل و نقل دریایی را اصول الزامیِ شناورهای خود قرار می دهند، حمایت می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار