روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
در بندر انزلی:

جلسه هم اندیشی لایروبیِ بنادر شمالی برگزار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از برگزاری دومین جلسه هم اندیشی مدیران بنادر شمالی در خصوص لایروبی،با هدف هماهنگی و عملکرد متمرکز بنادر شمالی در امور لایروبی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۶۷۳
جلسه هم اندیشی لایروبیِ بنادر شمالی برگزار شد
به گزارش مانا مهندس حسین چراغی هدف از این نشست را هماهنگی و عملکرد متمرکز بنادر شمالی در امورلایروبی عنوان کرد وگفت : با توجه به عناوین موجود در قرارداد لایروبی بنادر نوشهر، امیرآباد و انزلی امید است در اجرای قرارداد لایروبی، رویه یکسانی در بنادر شمالی دنبال شود.
وی با اشاره به حساسیت سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به لایروبی در چند سال اخیر افزود: با توجه به این حساسیت، در خصوص نحوه واگذاری عملیات لایروبی به بخش خصوصی مباحثی مطرح شده که خوشبختانه در این باره نتایج خوبی در بنادر جنوب و شمال بدست آمده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه در واگذاری علملیات لایروبی بنادر؛ مباحث رقابتی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود و دانش لازم در بنادر کشور مورد توجه قرار گرفته است خاطر نشان کرد: این دستاورد نتیجه تفکری است که در راس مجموعه سازمان بنادر بویژه در قسمت معاونت دریایی این سازمان حاکم شده است که بر این اساس خدمات دریایی در بخشهای مختلف بویژه خدمات لایروبی رقابتی شده تا اینگونه بتوانیم از تمام توان موجود در بخش خصوصی استفاده کنیم.
مهندس چراغی با اشاره به اینکه بندر انزلی بعنوان بندر مرکزی لایروبی در شمال کشور در نظر گرفته شده تصریح کرد: با دلایل کاملا کارشناسی، بندر انزلی بعنوان بندر مرکزی لایروبی در شمال کشور در نظر گرفته شده است.از لحاظ حاکمیتی روش کار اینگونه تعریف شده است که کمیته ای در سازمان بنادر، لایروبی را در بنادر شمال مدیریت کند که در راس آن معاونت دریایی سازمان، مهندس راستاد قراردارد و مدیران بنادر نوشهر، امیرآباد و انزلی نیزعضوی از این کمیته محسوب می شوند که کل برنامه های لایروبی و انجام جدول لایروبی را بصورت منسجم و متمرکز انجام خواهند داد.
وی همچنین افزود: قرارداد لایروبی بنادر شمالی از اول خرداد ماه سال جاری اجرایی شد و فعالیت لایروبی در غالب قرارداد جدید آغازشده است و امیدواریم با توجه به تصمیمات اخذ شده، از این به بعد با هماهنگی و با کمترین مشکل قرارداد را ادامه دهیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه مشکلات قراردادی، مشکلات قابل حلی است خاطر نشان کرد: موضوع لایروبی باید بطور صحیح مدیریت و حل شود چون اگر نتوانیم آن را مدیریت کنیم، همه آسیب خواهیم دید.
مهندس رضوانی همچنین افزود: سالها موضوع لایروبی یکی از کارهای حرفه ای و اصلی سازمان بنادر و دریانوردی بوده و مقرر شده است تا این امور به بخش خصوصی واگذار شود و سازمان بنادر و دریانوردی نظارت آن را برعهده گیرد
وی اظهار امیدواری کرد در سایه همکاری سازمان بنادر و بخش خصوصی این قرارداد به خوبی راهبردی شود.
همچنین در پایان این جلسه در خصوص انجام به موقع تعمیرات شناورهای لایروبی، تعیین و تکلیف لایروب مهاجر و بارج عطارد، تعیین ساعات کار لایروبها در هر بندر و موضوعات دیگر تصمیماتی گرفته شد.
شایان ذکر است در این جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و هیئت همراه، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و معاونین وی، مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه، مدیران شرکت خط دریا بندر، رئیس اداره و حفاظت دریایی و مسئول حقوقی بنادر گیلان حضور داشتند
ارسال نظرات
آخرین اخبار