۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

جذب سرمایه گذاری برای توسعه توریسم دریایی در بوشهر

جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در استان بوشهر در اولویت برنامه های این استان قرار دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۸۷
جذب سرمایه گذاری برای توسعه توریسم دریایی در بوشهر
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از 900 کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس که این میزان حدود یک پنجم کل مرزهای آبی کشور است، از پتانسیل بسیار بالایی برای بهره برداری از سواحل و دریاها در تمام بخش های اقتصادی به ویژه توریسم برخوردار است.
ناصر امیرزاده عنوان کرد: حضور صنعت در سواحل استان بوشهر نیز می تواند عامل دیگری جهت افزایش جذب گردشگران به نوار ساحلی استان باشد.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، توسعه گردشگری صنعتی در کنار گردشگری دریایی در عسلویه به عنوان می تواند به عامل مهمی در راستای توسعه توریسم استان مطرح شود.
امیرزاده تاکید کرد: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در استان بوشهر در اولویت برنامه های این استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذار عامل مهمی در توسعه هر چه بیشتر استان به ویژه در زمینه های اقتصادی محسوب می شود گفت: در این راستا تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بر ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی استان بوشهر تاکید کرد و گفت: با تحقق این امر می توانیم در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری ساحلی و دریایی اقدامات موثری انجام دهیم.
وی به منطقه صنعتی عسلویه در شرق استان بوشهر اشاره کرد و گفت: وجود مجتمع های عظیم پتروشیمی و صنایع در این نقطه ساحلی از استان باعث گردهمایی عده ای زیادی از هموطنانمان از اقصی نقاط ایران جهت توسعه صنعت کشور شده است.
امیرزاده تاکید کرد: از سوی دیگر جاذبه های گردشگری ساحلی و دریایی در عسلویه به دلیل نزدیکی به پارک ملی دریایی نای بند و نیز شهر تاریخی سیراف باعث شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای ایجاد امکانات گردشگری دریای و ساحلی در عسلویه بیش از پیش جذب شوند.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان ساخت:سرمایه گذاری در زمینه گردشگری عسلویه به لحاظ وجود کارکنان شرکت های صنعتی و اطمینان خاطر از اینکه این افراد از تاسیسات و امکانات گردشگری ایجاد شده در منطقه استفاده خواهند کرد، امنیت خاطر بیشتری برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.
امیرزاده با اشاره به اینکه خدمات گردشگری دریایی در دنیا خدمات گران قیمتی محسوب می شود و تمام اقشار جامعه نمی توانند از آن بهره مند شوند اما ایجاد خدمات توریسم دریایی در عسلویه به دلیل درآمد خوب کارکنان صنایع پتروشیمی مورد استقبال واقع خواهد شد.
وی یکی دیگر از مهمترین مزیت های توسعه گردشگری در شهرستان عسلویه را نزدیکی این شهرستان به استان هرمزگان و به ویژه شهر شیراز عنوان کرد.
وی گفت: شهر شیراز و استان فارس یکی از مناطق توریستی کشور محسوب می شود که همواره شاهد حضور گردشگران خارجی زیادی به آنها هستیم؛ بنابراین می توانیم با برنامه ریزیهای جامع در راستای جذب گردشگران ورودی به استان فارس به خصوص شهر شیراز به عسلویه اقدامات لازم را انجام دهیم.
این مقام مسئول در استان بوشهر اذعان داشت: همین نزدیکی مسافت عامل مهمی برای جذب بیشتر گردشگران از سایر شهرهای کشور به ویژه در تعطیلات آخر هفته است.
وی ادامه داد: هم اکنون سواحل بسیار بکری در استان بوشهر وجود دارد که از قابلیت بالایی برای ایجاد امکانات مرتبط با توریسم ساحلی و دریایی برخوردار هستند که انتظار می رود در آینده ای نه چندان شاهد توسعه چشمگیر توریسم دریایی در استان بوشهر به ویژه عسلویه باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار