۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
ابتکار:

انتقال آب از خلیج‌فارس مشمول ارزیابی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: انتقال آب از خلیج‌فارس باید در کمترین میزان ممکن باشد و استفاده از دستگاه‌های آب شیرین‌کُن نیز باید منطبق استاندارد و تکنولوژی روز دنیا باشد که آسیب‌های زیست‌محیطی کمتری وارد شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۶۴۲۱
انتقال آب از خلیج‌فارس مشمول ارزیابی استبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان اظهار کرد: بازنگری سیاست‌های آب از اولویت‌های دولت یازدهم است که استفاده صحیح از منابع موجود، جلوگیری از هدر رفت آب، استفاده از پساب و بازچرخانی آن از سیاست‌های اصولی در این زمینه محسوب می‌شود.
وی با بیان این که استفاده از آبشیرین‌کُن‌ها به عنوان یکی از راهکارهای تامین آب مطرح می‌شود، افزود: گزارش‌های رسیده از هرمزگان و شهر بندرعباس درباره آلودگی ساحل به مواد نفتی و انواع فاضلاب، یک مانع جدی برای استفاده از این راهکار به شمار می‌رود.
معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه طبیعی است که در کنار ساحل آلوده نمی توان از آب شیرین کُن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته حمایت‌های ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری انجام شد که سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ و تکلیف کلی کشور را مشخص کردند.
ابتکار خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم با محیط زیست دارد و اگر به آب و خاک و محیط زیست توجه نشود، اقتصاد با مشکل جدی روبرو خواهد شد و بخش های مهمی مانند کشاورزی که بخش عمده غذای کشور را تامین می کند و نیز موضوع اشتغال، با چالش مواجه خواهد شد.
وی تاکیدکرد: بسیاری از آسیب های زیست محیطی غیرقابل جبران است و به عنوان مثال اگر دوسال پیش دولت برای حل بحران دریاچه ارومیه وارد عمل نمی شد و به داد آن نمی رسید، دیگر امکان نجات آن وجود نداشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار