روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

دیدار مدیر بندر آنتورپ بلژیک با مدیرعامل کشتیرانی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیر بندر آنتورپ بلژیک در محل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۶۴۱۹
دیدار مدیر بندر آنتورپ بلژیک با مدیرعامل کشتیرانی
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر محمد سعیدی در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و صمیمانه دو کشور ایران و بلژیک اظهار داشت: با لغو تحریم ها و ایجاد فضای جدید پس از برجام، درآینده نزدیک درصدد افزایش ارتباطات تجاری با مرکز اجرایی اتحادیه اروپا ( Eurozone ) هستیم و در حال حاضر خط کشتیرانی به صورت مرتب به بنادر اروپا و از جمله آنتورپ رفت و آمد دارد.
وی با تاکید بر وجود موانع بانکی در روابط تجاری با اروپا گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای افزایش میزان تجارت با اروپا، به ویژه صادرات محصولات پتروشیمی و کارگوی عمومی به تامین کنندگان اروپایی وجود ندارد و نکته اساسی و ضروری رفع موانع بانکی و تسهیل ارتباطات بانکی است.
دکتر سعیدی ابراز امیدواری کرد حل مشکلات بانکی از سوی European Commission در سریع ترین زمان ممکن انجام پذیرد.
در ادامه این دیدار رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بندر آنتورپ بلژیک را مرکز اصلی و هسته بنادراروپایی خواند و اظهار داشت: ما از افزایش سرویس دهی بندرآنتورپ به کشتی های جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم و با توجه به جنبه های جدید و مختلف برای همکاری های دوجانبه، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد روابط هر چه بیشتر بین بندر آنتورپ و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باشیم.
در ادامه این نشست مدیر بندر آنتورپ نیز با اشاره به روابط تجاری خوب میان ایران و بلژیک در گذشته، اظهار داشت: با توجه به لغو تحریم ها و فضای جدید حاکم بر ایران، خواستار از سرگیری روابط و افزایش فعالیت های تجاری هستیم و به نوبه خود تلاش خواهیم کرد هرچه سریعتر موانع بانکی برطرف شده و به حالت عادی برگردد.
"Eddy Bruyninckx" با بیان اینکه اروپا و جمهوری اسلامی ایران پتانسیل زیادی برای گسترش همکاریهای اقتصادی دارند گفت: ما امیدواریم بتدریج شاهد افزایش روابط تجاری، بانکی و اقتصادی فی مابین اروپا و ایران باشیم.
وی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد سرمایه گذاری مشترک با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و استقبال از سرویس دهی بهتر به این شرکت افزود: با توجه به اینکه تبادل اطلاعات بیشتر زمینه را برای تسهیل روابط تجاری فراهم می کند، مقامات بندر آنتورپ در حال بررسی و مطالعه برای ایجاد فرصت های همکاری بیشتری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند.
در پایان این دیدار، مدیر بندرآنتورپ بلژیک ضمن دعوت از مدیرعامل و مقامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت بازدید از بندر آنتورپ ابراز امیدواری کرد، زمینه برای همکاری دو جانبه بیش از بیش تسهیل شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار