۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

غرق شدگی چهار گردشگر در آبهای گیلان در تعطیلات اخیر

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: چهار گردشگر در تعطیلات اخیر عید سعید فطر در آبهای استان گیلان غرق شدند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۳۴۵
غرق شدگی چهار گردشگر در آبهای گیلان در تعطیلات اخیر
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در تعطیلات سه روز گذشته در عید فطر، غروب جمعه شاهد غرق چهار نفر در آبهای شهرستان رودسر بودیم.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه تاکنون میزان غرق شدگی در آبهای استان به هفت نفر رسیده است از کاهش میزان غرق شدگی در استان خبر داد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در ادامه بیان داشت: سال گذشته از ابتدای خرداد ماه تاکنون، 15 نفر در آبهای گیلان غرق شده بودند که آمار امسال حاکی از کاهش 50 درصدی میزان غرق شدگی است.
وی اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی بیشتر در میان عموم مردم شاهد کاهش میزان غرق شدگی در آبهای استان گیلان باشیم.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، تمام اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش میزان غرق شدگی در استان انجام شده است.
وی به استقرار 600 نفر ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان گیلان طی تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: این امر تاثیر بسزایی در کاهش غرق شدگان داشته است.
به گفته رنجکش تا پایان تعطیلات تابستان این تعداد ناجی غریق در سواجل گیلان مستقر خواهند بود و در صورت لزوم و بنا به درخواست فرمانداریهای شهرستان های ساحلی تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
وی از بسیج تمام بخش های مربوط برای ایجاد امنیت در سواحل و نیز خدمات رسانی مناسب به گردشگران در استان گیلان خبر داد.
این مقام مسئول در استان گیلان تصریح کرد: حجم مسافران زیادی درتعطیلات اخیر وارد استان گیلان شدند که بخش اعظم آنان در مناطق ساحلی و نزدیک به دریا اسکان یافتند.
وی از فعالیت 40 طرح سالم سازی در استان گیلان خبر داد و گفت: در این مناطق انواع خدمات تفریحی به مسافران توسط بخش خصوصی ارائه می شود.
وی یادآور شد: برنامه خاصی برای افزایش تعداد طرح های سالم سازی دریا در سال جاری نداریم، بلکه ارتقاء وضعیت کیفی خدمات رسانی در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.
رنجکش خاطرنشان ساخت: تکمیل نقاط ضعف موجود در طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان نیز جزو برنامه های در دستور کار ستاد ساماندهی سواحل استان است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطرنشان ساخت: وجود 40 طرح سالم سازی دریا با توجه به وسعت نوار ساحلی گیلان به هیچ وجه کافی نیست و باید تعداد این طرح ها توسعه یابد که این امر جز چشم انداز ساماندهی سواحل استان در سالهای آینده قرار دارد.
وی از پیش بینی توسعه ورود گردشگران به استان گیلان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دلایل این امر به توسعه آزاد راه ها و تمام راه های دسترسی به استان گیلان مربوط می شود.
به گفته وی، تسهیل رفت و آمد گردشگران به استان گیلان نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری استان خواهد داشت که هم اکنون شاهد تحقق این امر هستیم.
برچسب ها: غرق شدن
ارسال نظرات
آخرین اخبار